آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21562

تولید 17 هزار تن خاویار در کشور

صادرات ۶۰ درصدی خاویار به کشور‌های جهان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت:در حال حاضر ما ۱۷ هزار تُن خاویار در کشور تولید می‌کنیم که ۶۰

تولید 17 هزار تن خاویار در کشور

صادرات ۶۰ درصدی خاویار به کشور‌های جهان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت:در حال حاضر ما ۱۷ هزار تُن خاویار در کشور تولید می‌کنیم که ۶۰ درصد آن صادر می‌شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، آقای حسین حسینی گفت: در کشور چیزی بالغ بر یک میلیون و ۲۵۹ هزار تُن آبزی تولید می‌شود. از ۷۰۲ هزار تُن، ۲۰ هزار تا آن در شمال و مابقی استان‌های جنوبی صید می شود.
حسینی با اشاره به تولید ۵۸ هزار تُن میگوی پرورشی در سال گذشته گفت: بخش اعظم میگو تولید شده در سال گذشته به بازار‌ها صادر شده است. همچنین با توجه به افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش حداقل ۳۰ درصدی شاهد تولید ۷۵ هزار تُن میگو باشیم.
به گفته او، از لحاظ صید آبزیان رتبه ۲۳ را در جهان به خود اختصاص داده ایم.

پیش‌بینی صادرات ۳۴ تن گوشت خاویار از استان تا پایان امسال پیش‌بینی صادرات ۳۴ تن گوشت خاویار از استان تا پایان امسال

کشور روسیه یکی از بازار‌های جدید و بزرگ برای آبزیان ایران

حسینی این را هم گفت:همچنین کشور روسیه یکی از بازار‌های جدید و بزرگ برای آبزیان ایران و میگوی پرورشی محسوب می‌شود که هر ساله شاهد افزایش صادرات آبزیان به این کشور هستیم.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مزارع پرورش میگوی کشور در پنج استان ساحلی کشور شامل بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان قرار گرفته است. هر ساله بنا به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی میزان مزارع زیر کشت افزایش می‌یابد. همچنین میگوی پرورشی کشورمان به بیش از ۳۰ کشور صادر می‌شود، که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده است.
او گفت:در حال حاضر در کشور ۱۷ تن خاویار تولید می‌شود که ۶۰ درصد آن به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان
ش
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای