آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16545

جای خالی رسانه‌های تخصصی کشاورزی در جهاد تبیین

جهاد تبیین موضوعی است که طی ماه‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است

جای خالی رسانه‌های تخصصی کشاورزی در جهاد تبیین
مزرعه سبز : جهاد تبیین موضوعی است که طی ماه‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است و ایشان ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. در حالی که جای خالی ر سانه های تخصصی کشاورزی در جهاد تبیین به شدت احساس می شود، رهبر معظم انقلاب همواره روی مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تأکید دارند و جهاد تبیین نیز بخشی از موارد گفته شده است.
اما سوال این است که آیا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به راستی در راستای جهاد تبیین گام برداشته اند یا صرفاً به نصب چند بنر بر سردر اداره ها، سازمان ها و… اکتفا کرده اند.

تنویر افکار عمومی بهره‌برداران توسط رسانه‌های تخصصی

نگاهی به اتفاقات چند وقت اخیر بیانگر این است که نه تنها وزارتخانه مذکور در راستای منویات مقام رهبری مبنی بر جهاد تبیین درست گام های مطلوب برنداشته، بلکه از ظرفیت های تبیین در این بخش مانند رسانه های تخصصی نیز بهره کافی و وافی را نبرده است؛ رسانه هایی که اگر به آن ها بها داده شود، با توجه به خیل عظیم مخاطبان خود و حدود 5/ 4میلیون بهره بردار این حوزه می توانند نقش مهمی در تنویر افکار کشاورزان داشته باشند.
کشاورزانی که در بحران سخت تحریم ها وظیفه تأمین امنیت غذایی را بر دوش می کشند و اگر نباشد تببین عملکرد و دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی، گمان می کنند که در این مصاف نابرابر با دشمنان امنیت غذایی کشور تنها مانده اند. گفتنی است وزارت جهاد کشاورزی و در رأس آن سیدجواد ساداتی نژاد در شرایطی بار تأمین امنیت غذایی را با سیاست گذاری خود به دوش می‌کشد که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم از طریق رسانه های آن ور آبی در مواردی از شانتاژ خبری، سیاه نمایی و دروغ پردازی ای برای کمرنگ نشان دادن دستاوردهای نظام در حوزه غذا دریغ نمی کنند.

لزوم تغییر نگرش

در این میان با توجه ریزش مخاطبان صدا و سیما بنا به دلایلی که مجال ذکر آن نیست، رسانه های دیگر باید جور این جهاد تبیین را بکشند و چه رسانه هایی بهتر از رسانه های مکتوب و برخط حوزه کشاورزی که با بضاعت فزیکی اندک خود همواره در تببین دستاوردهای حوزه کشاورزی و بیان کاستی ها و نقد منصفانه همراه با ارائه راهکار سنگ تمام گذاشته اند.
لذا از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به ویژه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی انتظار می رود با تغییر نگرش خود نسبت به رسانه های تخصصی کشاورزی، از ظرفیت آن ها برای جهاد تبیین بهره ببرند و فضای غبارآلود اطلاع رسانی را شفاف سازند.

مهدی احمدی لفورکی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای