آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23401

جلسه مشترک تجار ایرانی با بازرگانان جمهوری باشقیرستان روسیه

جلسه مشترک تجاری بین بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و بازرگانان اعزامی از جمهوری باشقیرستان (Bashkortostan) روسیه 24 مهرماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

جلسه مشترک تجار ایرانی با بازرگانان جمهوری باشقیرستان روسیه
جلسه مشترک تجاری بین بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و بازرگانان اعزامی از جمهوری باشقیرستان (Bashkortostan) روسیه 24 مهرماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | در این جلسه مشترک که جهت آشنایی تجار دو کشور از روند مبادلات تجاری محصولات کشاورزی و غذایی به‌ همت اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و کمیسیون کشاورزی آن برگزار شد، تجار دو کشور درمورد نیازهای بازارهای جمهوری اسلامی ایران و ایالات باشقیرستان روسیه و پتاسیل‌های این دو با هم به تبادل نظر پرداختند.
در پایان جلسه نیز یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و جمهوری باشقیرستان روسیه امضاء شد.

هیات روسی به سرپرستی آلکس اف جوزوف، وزیر تجارت جمهوری باشقیرستان روسیه و جمعی از تجار این جمهوری که عمدتاً در زمینه تولید و تجارت محصولات کشاورزی و صنایع سبک فعالیت داشته در سفر به ایران تمایل خود را برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی و غذایی مورد نیاز دو طرف ابراز کردند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، در این نشست مشترک که از تمایل طرفین برای گسترش تبادلات تجاری حکایت داشت، طرف روسی اعلام کرد که با توجه به طولانی بودن فصول سرما در این جمهوری تمایل دارند طیف وسیعی از محصولات مورد نیازشان را به‌خصوص در فصول سرد از بازارهای ایران تهیه کنند.
هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ، نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر نظام بین‌الملل روابط ایران و روسیه وارد فاز متقاضی شده و دو کشور تمایل زیادی به تجارت با همدیگر دارند و دو کشور به این موضوع نیازمند هستند؛ لذا باید شرایطی ایجاد شود که بتوان این روابط را از نظر اقتصادی اجرایی کرد و در این بین مشکلاتی وجود دارد که عمدتا در مباحث زیرساختی است.
آلکسی گوزف وزیر تجارت جمهوری باشقیرستان روسیه، هم ضمن اعلام تمایل و خرسندی از روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران و ابراز تمایل به گسترش این روابط به معرفی بازارها و توانمندی‌های تجاری این جمهوری پرداخت و همچنین به برخی نیازهای این جمهوری اشاره کرد که عمدتا در حوزه صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، لباس، کیف، چرم و… بود و گفت: امیدواریم بتوانیم این نیازها را با همکاری تجار ایرانی تامین کنیم.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

  • آرمین پاسخ به نظر

    باشقیرستان !!‌ رفتن با یه ناکجا آباد گفتگو کردن؟ چقدر بدبخت شدیم.

  • علاالدین آیت الله زاده پاسخ به نظر

    ما و اتاق های بازرگانی ما استاد برگزار نمودن جلسات تشریفاتی و مذاکره هستیم و قائل به اجرای پروتکل در حد عالی که معمولا پیرتر پایان سفر و برگزاری جلسات چیزی ته آن در نمی آید چرا که اهل برنامه ریزی ‌نبوده ‌نیستیم و از آندهم‌گذشته برای حضور در بازارهای مختلف تشکیلات قوی و دارای پشتوانه نیستیم همین باشقیرستان علیرغم اینکه جمهوری کوچکی در درون فدراسیون روسیه هست ولی دارای منابع طبیعی وثروت سرشار هست، و عمده مردم آن نیز مسلمان هستند که می‌توان بصورت تهاتر کالا فعالیت های خوبی را شروع نمود که البته پس از سی سال از فروپاشی شوروی سابق در مقایسه با همسایه خود ترکیه
    صادرات قابل توجهی به کشورهای جدید در آسیای میانه قفقاز و روسیه نداشته ایم،

چندرسانه‌ای