آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34708

جهاد کشاورزی: کمبودی در عرضه مرغ نداریم

جهاد کشاورزی: کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ امراللهی گفت: در استان‌ها هم تولید به میزان مصرف است و مشکل اصلی در بازاررسانی است که باید توسط مباشران عمده صورت بگیرد

جهاد کشاورزی: کمبودی در عرضه مرغ نداریم
امراللهی گفت: در استان‌ها هم تولید به میزان مصرف است و مشکل اصلی در بازاررسانی است که باید توسط مباشران عمده صورت بگیرد، در بسیاری مواقع مشکل اصلی در تولید نیست بلکه در بازاررسانی است.
اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: اکنون به اندازه نیاز بازار مرغ در تهران و سایر شهرستان‌ها توزیع شده است.
مسعود امراللهی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت : مرغ در بازار فراوان است، اما مشکل عدم رعایت قیمت‌های مصوب است که همانطور که در این بازدید مشاهد شد برخی به نرخ دولتی مرغ پایبند نبودند.
سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: برخی هم متاسفانه با اینکه قیمت مصوب را در تابلو به نرخ دولتی کیلویی ۷۳ هزار تومان نصب کرده‌اند، اما نرخ متفاوتی را در ترازو برای مصرف کننده اعمال می‌کردند که با این واحد صنفی متخلف، برخورد کردیم.
مراللهی ادامه داد: اگر عمده فروشی هم به قیمت بالاتری به مغازه داران فروخته بود از طریق بازرسان مقیم با آن‌ها برخورد تعزیراتی شد.
او افزود: حتما مردم زمان خرید مرغ از فروشندگان فاکتور بخواهند و آن‌ها موظف هستند طبق قانون نظام صنفی، فاکتور بدهند و در این بازدید با صنوفی که فاکتور ارائه نمی‌کردند برخورد شد.
امراللهی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار هم مرغ به نرخ ۷۱ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: مردم هر گونه گرانفروشی را با سامانه تلفنی ۱۲۴ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶ اطلاع دهند و بازرسان با کمترین زمان به محل مورد نظر مراجعه و نظارت خواهند کرد.
او ادامه داد: واحدی‌های مرغ فروشی که با قیمت‌های بیشتر از نرخ مصوب (۶۸ هزار تومان) در میدان بهمن مواجه می‌شوند این موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.
امراللهی گفت: در استان‌ها هم تولید به میزان مصرف است و مشکل اصلی در بازاررسانی است که باید توسط مباشران عمده صورت بگیرد، در بسیاری مواقع مشکل اصلی در تولید نیست بلکه در بازاررسانی است.
او ادامه داد: با اینکه بازرسان ما در استان‌ها هم به موارد تخلف نظارت می‌کنند، اما مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد و مردم می‌توانند به عنوان بازوی کمکی ما در گزارش د‌ادن این تخلفات باشند.
سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه آیا مرغ‌فروشان باید فقط از میدان بهمن خریداری کنند؟ گفت: در تهران از میدان بهمن و ۱۶ کشتارگاهی که در تهران وجود دارد، می‌توانند خریداری کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای