آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21413

حضور بانوان هنرمند ایرانی در جشنواره بین‌المللی «ترنج»

امیرهوشنگ عسگر سمنانی ـ خبرنگار

حضور بانوان هنرمند ایرانی در جشنواره بین‌المللی «ترنج»
آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «ترنج» با پیگیری و تلاش بانوان ایرانی منیژه مختاری و مژده مصحفی توانا در کوشک باغ هنر برگزار شد
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «ترنج» شنبه 5 مرداد ماه 1401 در کوشک باغ هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان از ساعت 17 تا 19 برگزار شد.

حضور بانوان هنرمند ایرانی در جشنواره بین‌المللی «ترنج» حضور بانوان هنرمند ایرانی در جشنواره بین‌المللی «ترنج»

رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استاد دانشگاه علامه، نماینده وزارت میراث فرهنگی،ریاست کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، ریاست کمیسیون بانوان اتاق تعاون البرز، مدیر انجمن زنان هنرمند و کارآفرین، مدیر کانون هنری دایا و جمعی از علاقمندان به هنر صنایع دستی از جمله کسانی بودند که در این مراسم حضور داشته و به سخنرانی پرداختند.
سجاد محمدیارزاده، رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان، در سخنرانی خود با اشاره به دیپلماسی هنر، ظرفیت عظیم ایران در حوزه هنر را بسیار بالا دانست و گفت: «اگر دولتمردان به ظرفیت هنری کشور با دید آگاهانه و بازتری نگاه کنند در دیپلماسی هنر می‌توان موفق‌تر از حال حاضر در عرصه بین‌المللی ظاهر شد. هنرهای اصیل و سنتی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های دیپلماسی هنر است که باید از آن بهره‌مند شد.»

اهمیت شناسایی ظرفیت‌های هنر ایرانی

او با بیان اینکه ظرفیت جشنواره بین‌المللی ترنج در هنرهای اصیل ایرانی به ویژه صنایع دستی در حوزه زنان بسیار بالاست گفت: «شناسایی ظرفیت‌های هنر ایرانی بسیار مهم است و این جشنواره یک تنه تلاش کرده در این زمینه گام‌های موثری بردارد. هنرمندان ایران ثروت کشور هستند و باید قدر چنین نمایشگاه‌هایی را دانست».
رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان در نهایت از کسانی که در زمینه رونق هنر تلاش کرده‌اند تشکر کرده و گفت: «باید از تلاشگران عرصه هنر تشکر کرد. به ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و مدیرعامل آن جناب آقای سید محمدحسین حجازی که همیشه درها را برای هنرمندان اصیل ایرانی باز گذاشته‌اند و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.»

دیپلماسی هنری ایران

حجت‌الاسلام مهدی زارع بی‌عیب، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در بخش سخنرانی خود با تاکید بر دیپلماسی هنر یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همین موضوع دانست و گفت: «هنرمند در ایران و خارج از ایران بسیار زیاد است و از این رو نمایندگی‌های فرهنگی این سازمان آمادگی دارد تا از تمام هنرمندان ایرانی حمایت کند.»
او با اشاره به جشنواره بین‌المللی ترنج گفت: «این جشنواره در آینده خواهد درخشید و ما هم به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنارشان هستیم تا دیپلماسی هنری را به همه جهانیان به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.»
گفتنی است در جشنواره بین المللی ترنج 438 نفر شرکت کننده از ایران و 11 نفر از افغانستان الجزایر بنگلادش تونس ترکیه در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای تجسمی با رویکرد هنر اسلامی، حضور داشتند.
نفر اول مشترک این جشنواره از کشور ایران و الجزایر؛ نفر دوم و سوم از ایران بود و دیپلم افتخار در بخش سوزن دوزی نیز به خانم رامینا غفاری و آزیتا دلفاردی رسید.
این جشنواره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و کوشک باغ هنر، سازمان مردم نهاد ومروج کارآفرین عقیق و کانون هنری دایا به دبیری مژده مصحفی توانا برگزار شد.

امیرهوشنگ عسگر سمنانی ـ خبرنگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای