آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30770

خداحافظی با گونه‌های جانوری دریایی

رئیس سازمان شیلات هشدار داد که روند فعلی صید در دریاها، تنوع مخلوقات در این زیست بوم را به سرنوشت شکارگاهای خشکی دچار خواهد کرد.

خداحافظی با گونه‌های جانوری دریایی
رئیس سازمان شیلات هشدار داد که روند فعلی صید در دریاها، تنوع مخلوقات در این زیست بوم را به سرنوشت شکارگاهای خشکی دچار خواهد کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ سید حسین حسینی با بیان اینکه خطر نابودی برخی از گونه‌های جانوری دریایی بسیار بالاست، تصریح کرد: آنچه که در زیست بوم‌های خشکی به دلیل شکار بی رویه و تغییرات تمدنی رخ داد، در دریاها نیز شدنی است و متاسفانه تاکنون نیز برخی از گونه‌ها فراوانی خود را از دست داده اند.
تغییرات در خشکی به دلیل مشهود بودن، آشکارتر دیده می‌شود، اما آنچه که در دریا رخ داده است و ادامه دارد، چون به چشم نمی‌آید، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد
وی افزود: حتی در مورد ماهیان صیادی نیز، زمانی انواع ماهیان حلوا سفید، شوریده، راشکو، سرخو و سنگسر به وفور در ترکیب صید صیادان دیده می‌شد، اما اکنون آشکارا شاهد کاهش این گونه‌ها هستیم و فراوانی برخی از گونه‌ها به شمارش افتاده است.
رئیس سازمان شیلات تصریح کرد: تغییرات در خشکی به دلیل مشهود بودن، آشکارتر دیده می‌شود، اما آنچه که در دریا رخ داده است و ادامه دارد، چون به چشم نمی‌آید، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
حسینی با تاکید بر غلط بودن این تصور که دریا یک ذخیره تمانم ناشدنی است، هشدار داد: اگر نگاه درست و عملکرد مناسبی نباشد، مرگ و میر تحمیلی و طبیعی در کنار هم، فرصت بازسازی و تجدید ذخایر را از طبیعت می‌گیرند و حیات این زیست بوم تهدید می‌شود.
رئیس سازمان شیلات تلاش برای حفاظت از زیست بوم دریایی را از تکالیف و برنامه‌های این سازمان خواند و تصریح کرد: موضوعاتی مانند تاکید بر تقویت یگان حفاظت و یا اعمال محدودیت در صید و صدور مجوز صیادی در قالب همین برنامه هاست.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای