آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28131

خرد شدن اراضی کشاورزی مانع سنددار شدن آن‌ها نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور

خرد شدن اراضی کشاورزی مانع سنددار شدن آن‌ها نیست
وزیر جهاد کشاورزی گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، سیدجواد ساداتی‌نژاد در هجدهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی اظهار داشت: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.
وی افزود: ابتدا باید مانع خرد شدن اراضی شویم و سپس با ارائه مشوق‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی را یکپارچه کنیم؛ ضمن اینکه سندی که برای اراضی صادر می‌شود، کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مانع تغییر کاربری خواهد شد و نباید خللی در این کار ایجاد شود.
ساداتی‌نژاد تأکید کرد: بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم‌الاجراست و نباید نظرات شخصی و سلیقه‌ای در این خصوص اعمال شود.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی ملاک ارزیابی رؤسای سازمان‌ها و مدیران جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است تا رفع تداخلات براساس آن انجام شود و همه استان‌ها باید براساس برنامه ابلاغی اقدام کنند تا در پایان سال این فرآیند به اتمام برسد.
ساداتی‌نژاد افزود: استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات ندارند باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری روزانه جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرآیند شوند.
وی بر استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای تسریع فرایند رفع تداخلات تأکید کرد و گفت: باید کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها برگزار شود و تصمیمات قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپاررچگی اراضی کشاورزی برای آن‌ها تشریح شود تا طبق تقویم ابلاغی عمل کنند و فرآیند صدور اسناد تسریع شود.

رفع تداخلات ارضی مقدمه تثبیت مالکیت است

در ادامه این نشست، رئیس سازمان امور اراضی گفت: رفع تداخلات ارضی مقدمه تثبیت مالکیت است که دولت و وزیر جهاد کشاورزی بر آن تأکید دارند.
وی افزود: سازمان امور اراضی مسئولیت تثبیت مالکیت، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی را بر عهده دارد.
افلاطونی اضافه کرد: استان‌ها باید براساس برنامه تکلیفی خود جلسات کمیسیون رفع تداخلات را برگزار کنند تا بتوانیم در پایان سال، رفع تداخلات را به اتمام برسانیم.
افلاطونی تأکید کرد: از ظرفیت تفاهمنامه موجود بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور استفاده شود؛ براساس این تفاهمنامه قرارگاه صدور اسناد در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و باید از ظرفیت استانداران، فرمانداران، بخشداران و شوراهای اسلامی و دهیاران برای حدنگاری و رفع تداخلات استفاده شود تا باعث تسریع امور شود.
رئیس سازمان امور اراضی گفت: طبق توافق صورت گرفته با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مقرر شده است تا از ظرفیت کارشناسان تفسیر این سازمان برای تسریع تفسیر عکس‌ها و فرآیند رفع تداخلات در مدیریت‌های امور اراضی استان استفاده شود.
همچنین در این نشست برخی از روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و ثبت اسناد به صورت وبیناری نکاتی را برای بهبود و تسریع روند رفع تداخلات اراضی بیان کردند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای