آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34818

وزیر اقتصاد: خروج اقتصاد از سیاه چاله دهه ٩٠

وزیر اقتصاد اظهار داشت: می‌شنوم که در محافل درباره منفی بودن رشد سرمایه ثابت صبحت می‌کنند اما نرخ تشکیل سرمایه از منفی ۵ درصد را در سال گذشته با ایجاد فشار

وزیر اقتصاد: خروج اقتصاد از سیاه چاله دهه ٩٠

نرخ تشکیل سرمایه به ٧.٧ درصد رسید

وزیر اقتصاد اظهار داشت: می‌شنوم که در محافل درباره منفی بودن رشد سرمایه ثابت صبحت می‌کنند اما نرخ تشکیل سرمایه از منفی ۵ درصد را در سال گذشته با ایجاد فشار بر روی بازیگران اصلی اقتصاد به مثبت ٧.٧ درصد رساندیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا؛ سید احسان خاندوزی در نمایشگاه صنعت مالی ایران با بیان اینکه با اشاره به افزایش ارایه تسهیلات در سال گذشته گفت: نسبت تسهیلات به سپرده‌ها از عدد ٨٣.٢ درصد اسفند ماه ١۴٠٠ به ٨۵.١ درصد در اسفند ماه ١۴٠١ رسیده‌ که نشان‌دهنده استفاده بیشتر از منابع بانکی برای ارایه تسهیلات بوده و دسترسی خانوار و بنگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به تسهیلات بانکی افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد : همچنین در این بازه زمانی مطالبات و معوقات ریالی از ۴.٨ به ۴.۴ رسید که نشان می‌دهد اوضاع به قدری بهبود پیدا کرده است.
وزیر اقتصاد افزود: همچنین در این بازه زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام به ٢٨۴ هزار میلیارد تومان رسید و همچنین رشد انتشار اوراق شرکتی قابل توجه بود و تامین مالی از این محل از ٣٢ هزار میلیارد تومان به ١٢۴ هزار میلیارد تومان رسید و ۴ برابر شد و تامین مالی شرکت اوراق شرکتی از ١٢ به ٢٧ درصد رسید.
خاندوزی با تاکید براینکه صنعت مالی رکن تامین مالی بخش واقعی اقتصاد است، گفت: اگر صنعت مالی قوی نباشد نمی‌توان انتظار داشت که بخش واقعی اقتصاد رشد خوبی داشته باشد .
وی با تاکید بر اینکه رشد سرمایه در کشور مثبت شد و توانستیم بدون غوغا اقتصاد را از سیاه چاله دهه ٩٠ خارج کنیم، اظهار داشت: می‌شنوم که در محافل درباره منفی بودن رشد سرمایه ثابت صبحت می‌کنند اما نرخ تشکیل سرمایه از منفی ۵ درصد را در سال گذشته با ایجاد فشار بر روی بازیگران اصلی اقتصاد به مثبت ٧.٧ درصد رساندیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای