آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17209

با خرید مرغ و تخم‌مرغ از امنیت غذایی کشور حمایت کنید

«نخرید تا قیمت مرغ و تخم‌مرغ پایین بیاید»؛ این مضمون اصلی مطالب این روزهای فضای مجازی است که دست به دست می‌چرخد و همگان را تشویق می‌کند

با خرید مرغ و تخم‌مرغ از امنیت غذایی کشور حمایت کنید
اخبار سبز کشاورزی : «نخرید تا قیمت مرغ و تخم‌مرغ پایین بیاید»؛ این مضمون اصلی مطالب این روزهای فضای مجازی است که دست به دست می‌چرخد و همگان را تشویق می‌کند تا با تحریم یک هفته‌ای خرید مرغ و تخم‌مرغ سبب کاهش قیمت این دو محصول در بازار شوند. اما آیا با تحریم خرید این کالاها قیمت آن‌ها پایین می‌آید و در همان کف قیمتی ثابت می‌شود؟
باید گفت هرچند اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم به مذاق بسیاری از افراد جامعه خوش نیامده و یارانه بسیاری از افراد حذف شده، اما حذف ارز چهار هزار و 200تومانی به دلایلی مانند از بین بردن رانت و فساد ناشی از آن یا جبران کسری بودجه دولت اتفاقی ناگزیر بود و باید انجام می‌شد.
در این شرایط خود مرغداران هم با بحران تأمین نقدینگی و کمبود نهاده دست و پنجه نرم می‌کنند و اعتراض چند روزه آنان به این امر خود گواه مشکلات کسب و کار آن‌هاست.
باید بدانیم که در بحبوحه افزایش دو برابری قیمت مرغ و تخم‌مرغ مرغداران کم‌ترین نقشی نداشته‌اند و آنان به عنوان تأمین‌کننده امنیت غذایی کشور طبق سیاست‌های دولت حرکت کرده‌ا‌ند و خود آنان نیز با بحران تأمین نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و نخریدن مرغ و تخم‌مرغ آنان نه تنها قیمت‌ها را به قبل برنمی‌گرداند، بلکه ادامه تولید در کشور را به خطر می‌اندازد.
مرغداری هم که از ادامه تولید دلسرد شود، مرغ‌های خود را به کشتارگاه می‌فرستد و از گردونه تولید خارج می‌شود و این ابتدای یک فاجعه بزرگ است؛ فاجعه‌ای که مستقیماً امنیت غذایی کشور را به مخاطره می‌اندازد، آن‌هم در بحبوحه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که دشمنان ایران کمر به نابودی آن بسته‌اند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
فرض کنید ما مرغ و تخم‌مرغ نخریم؛ نتیجه محتوم آن خروج مرغداران از چرخه تولید است و بعد از آن نوبت به واردات از کشورهایی مانند ترکیه و… می‌رسد، آن‌‌هم با قیمت‌هایی گران‌تر و بی‌شک مواجهه با کمبود این محصول غذایی را در ادامه شاهد خواهیم بود؛ لذا پیشنهاد می‌شود مردم عزیز در اقدامی ملی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخل وقعی به این تحریم و کمپین خانمان‌برانداز ننهند و با خرید محصولات یاد شده به گردش چرخ صنعت مرغداری کشور کمک و امنیت غذایی کشور را تضمین کنند.

مهدی احمدی لفورکی

دیدگاه تان را بنویسید

  • سها پاسخ به نظر

    گرون بخریم واسه چی؟ مرغدار و تولیدکننده به دولت، تفهیم کنند وقتی مردم پول ندارند نباید بدون گشایش اقتصادی، قیمت ها بالا برود. مردم که پول راحت و با رانت و اختلاس که ندارند تا به هر قیمتی خرید کنند. اونایی که می توانند در ترکیه، وسایل بخرند بیایند کل تولید مرغدار را بخرند.

چندرسانه‌ای