آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20245

خسارات سیل را به پای آسمان نگذاریم

اخبار سبز کشاورزی: درست در سالی که خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر لقب گرفته است، زمانی که تمام کارشناسان ناسا و هواشناسی معتبر دنیا اظهار می‌کردند تا بیست سال

خسارات سیل را به پای آسمان نگذاریم
اخبار سبز کشاورزی : درست در سالی که خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر لقب گرفته است، زمانی که تمام کارشناسان ناسا و هواشناسی معتبر دنیا اظهار می‌کردند تا بیست سال آینده، ایران خشک خواهد شد و ایران به تل‌هایی از خاک مبدل می‌شود، درست زمانی که امید از زندگی‌ها رخت بر بسته بود و نگرانی‌های زیادی جایش را پر کرده بود، درست در دل گرمای تابستان، بسیاری از نقاط کشور با کمال تعجب و ناباوری، شاهد بارندگی‌هایی بودند که آفات بلوط‌های زاگرس را شست، آتش‌ها را خاموش کرد، گرد و خاک را شست، حیات وحش تشنه را سیراب کرد و تالاب و سدهایمان را پر از آب کرد و خون تازه‌ایی بر رگ‌های خشکیده طبیعت‌مان به جریان انداخت و روح زندگی دوباره به همه ما بخشید و همچنین به آینده امیدوارمان کرد.
علم و فناوری و کارشناسان هواشناسی و ناسا همه درست و خوب و برحق هستند، ولی نباید در کنار این علم و فناوری، قدرت لایزال فراعلمی در جهان هستی را نادیده گرفت، چون کار خداوند لایتناهی قابل پیش‌بینی نیست.
باران دیگر باید چه کاری می‌کرد که نکرد؟ آیا سراغ دارید که خدای مهربان، دیر سر قرار حاضر شود؟ آیا سراغ دارید که خداوند رحمان به وعده‌هایش عمل نکند؟
امروز باید روز جشن ملی ما می‌بود؛ ولی افسوس این شادی بزرگ با خسارت جانی چندین نفر از هموطنانمان بسیار برایمان تلخ تمام شد. خسارات این سیل نتیجه دهه‌ها ناکارآمدی و چپاول طبیعت و جنگل‌ها و نابودی دامداری و کشاورزی و تغییر کاربری آنها بوده است؛ وگرنه باران کجا و این همه بی‌رحمی کجا؟
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای