آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26353

خشکسالی مقصر گرانی آجیل

قره‌باش، تولید کننده آجیل از کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی به علت خشکسالی خبرداد و گفت: متاسفانه آجیل هم از این مقوله مستثنی نبوده که یکی از دلایل گرانی

خشکسالی مقصر گرانی آجیل
قره‌باش، تولید کننده آجیل از کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی به علت خشکسالی خبرداد و گفت: متاسفانه آجیل هم از این مقوله مستثنی نبوده که یکی از دلایل گرانی آن هم به شمار می رود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ عارف قره باش اظهار کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی به علت خشکسالی در سال های اخیر کاسته شده در نتیجه در بخش آجیل نیز با کمبود محصول روبه رو شده ایم که منجر به افزایش قیمت شده است.
بیشتر بخوانیم: چرا صادرات خشکبار به یک سوم کاهش یافت؟

دیگر نمی‌توان به صورت مدت دار معامله کرد

این تولیدکننده آجیل افزود: با افزایش قیمت‌آجیل، شکل معامله آن در بازار نیز تغییر کرده و دیگر نمی‌توان به صورت مدت دار معامله کرد همچنین نقدینگی فروشنده‌ها نیز کفاف خرید نقدی را نمی‌دهد.
به گفته قره باش، گرانی آجیل تنها به زیان مردم نبوده بلکه فروشندگان نیز با کاهش قدرت خرید مردم از این شرایط متضرر شده‌اند.
وی ادامه داد: در گذشته که قیمت ها افزایش نیافته بود، کشاورزان و باغداران این محصول را به بازار داخلی می فروختند و فروشنده نیز پرداخت را با چک در نهایت پس از دو ماه انجام می‌داد، اما امروز به دلیل نوساناتی که در بازار وجود دارد کشاورزان معامله مدت دار قبول نمی‌کنند.

قیمت‌های سرسام‌آور خشکبار

این تولیدکننده آجیل با بیان این موضوع که قیمت‌های سرسام‌آور خشکبار باعث شده بسیاری از مردم مصرف آجیل را از برنامه غذایی خود حذف کنند، خاطرنشان کرد: امسال در برخی از اقلام افزایش قیمت داشتیم اما با توجه به فرارسیدن شب یلدا و اهمیت این شب برای ایرانیان در تلاشیم تا آجیل را به قیمتی عرضه کنیم که تمامی اقشار جامعه توان خرید آن را داشته باشند.

تاثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده آجیل

قره باش به تاثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده آجیل هم اشاره کرد و افزود: نوسانات یا افزایش روز افزون نرخ ارز، محصولاتی نظیر بادام هندی یا دیگر اقلام وارداتی را هم دستخوش تغییر می کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای