آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26992

خشکسالی و افزایش هزینه‌ تولید، کشت جو را کم کرد

یک کشاورز گلستانی گفت: خشکسالی و افزایش هزینه تولید در سال‌های اخیر باعث کاهش کشت جو در گلستان بوده است. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار؛ محمدقربان

خشکسالی و افزایش هزینه‌ تولید، کشت جو را کم کرد
یک کشاورز گلستانی گفت: خشکسالی و افزایش هزینه تولید در سال‌های اخیر باعث کاهش کشت جو در گلستان بوده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار؛ محمدقربان عزیزی با بیان اینکه محصول جو در اراضی دیم و شوره زار قابل کشت است، اظهار کرد: اگر بارندگی به میزان نیاز داشته باشیم که حجم تولید هم افزایش می یابد.
به گفته این کشاورز، در مناطقی که زمین آن شور و خاک حاصلخیز وجود ندارد می توان جو کشت کرد ضمن اینکه در صورت برخورداری زمین از بارندگی به موقع و مناسب، در هر هکتار بیش از چهار تن جو تولید می شود.
عزیزی با بیان این نکته که برداشت جو نیاز به ادوات کشاورزی سالم دارد، افزود: استفاده از ماشین آلات کشاورزی جدید و سالم، ضایعات محصولات کشاورزی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.
وی ادامه داد: جو از جمله محصولاتی است که بخشی از نهاده های دامی استان هم از آن تامین می شود بنابراین جزو کشت های ضروری برای دامداران گلستانی به شمار می رود.
عزیزی اضافه کرد: با توجه به تنش خشکی و تغییر در شرایط اقلیمی استان، برداشت محصول در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یافته است .
این کشاورز در خاتمه یادآورشد: هزینه تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر چندین برابر شده در حالی که قیمت محصولات متناسب با هزینه‌ها تغییری نداشته است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای