آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24516

خطر همچنان در کمین پرندگان مهاجر

گستردگی زیستگاه‌های پرندگان زمستان گذران در تالاب‌های شمال کشور مراقبت از آنان را بسیار سخت می‌کند.

خطر همچنان در کمین پرندگان مهاجر
گستردگی زیستگاه‌های پرندگان زمستان گذران در تالاب‌های شمال کشور مراقبت از آنان را بسیار سخت می‌کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: هر چند ماموران این یگان و همیاران محیط زیست در همکاری متقابل با هم از پرندگان مهاجر مراقبت می‌کنند، اما گستردگی زیستگاه‌های این پرندگان مراقبت از آن‌ها را بسیار سخت می‌کند.
او افزود: اگرچه با کاهش بارندگی‌ها در استان، میزان زمین‌های غرقابی کم شده است، اما با توجه به حضور قابل توجه پرندگان مهاجر اگر از آن‌ها مراقبت نشود قتل عام پرندگان رخ خواهد داد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با شکارچیان غیرمجاز را مطلوب دانست و گفت: افزایش جریمه‌های نقدی و روز‌های بازداشتی شکارچیان غیرمجاز، بازدارندگی‌ها را نیز بیشتر کرده است.
آهنگری گفت: جریمه شکار پرندگان و حیوانات ماده سه برابر بیشتر شده و اگر یک شکارچی یک راس مرال ماده را شکار کند علاوه بر حبس و زندان به پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیون تومان جریمه محکوم می‌شود.
او افزود: ۳۰۰ قبضه سلاح شکاری ۶ ماهه امسال در مازندران کشف و ضبط شد که ۱۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز بود.
مازندران ۲ تالاب بین المللی میانکاله و فریدونکنار و بیش از۸۰۰ قطعه آب‌بندان به مساحت ۱۷ هزار هکتار دارد و همه ساله حدود یک میلیون بال پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این استان مهاجرت می‌کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای