آخرین خبرها:
شناسه خبر: 31291

خوراکی‌های مفید برای مبارزه با چین و چروک پوست

با دوازده غذای سالم برای کمک به حفظ سلامت پوست، مبارزه با التهاب و جلوگیری از پیری آشنا شوید.

خوراکی‌های مفید برای مبارزه با چین و چروک پوست
با دوازده غذای سالم برای کمک به حفظ سلامت پوست، مبارزه با التهاب و جلوگیری از پیری آشنا شوید.
اخبار سبز کشاورزی ؛ وقتی صحبت از پوست زیبا به میان می‌آید، اغلب به ماده‌ای که روی پوستمان می‌گذاریم مانند کرم‌های صورت و دور چشم یا کرم‌های ضد آفتاب تکیه می‌کنیم.
به نظر می‌رسد، آنچه در بدن خود به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌دهید می‌تواند به جوان ماندن شما کمک کند و به مبارزه با التهاب که در بیماری‌های جسمی مانند آرتریت پسوریاتیک و دیابت نقش دارد، می‌پردازد.
در این مطلب ۱۲ غذا برای کمک به مبارزه با چین و چروک و التهاب و همچنین تقویت کلاژن و آبرسانی برای پوستی سالم و جوان‌تر آورده شده است.

4 میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند 4 میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند

۱. کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از لوتئین و زآگزانتین است، دو کاروتنوئید می‌توانند خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست و همچنین چربی زیر پوست شما را افزایش دهند که به عنوان «معیار جوانی» عمل می‌کند.

۲. شکلات تلخ

شکلات تلخ فواید ضد پیری جدی دارد. دانه‌های کاکائو، ماده اصلی شکلات تلخ، مملو از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد، گردش خون را افزایش داده و به پوست شما کمک می‌کند رطوبت را بهتر حفظ کند.

۳. توت‌ها

توت‌ها مملو از ویتامین C، یک عنصر رایج در محصولات ضد پیری پوست و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند، مبارزه می‌کنند.

۴. ادویه جات

برخی ادویه‌ها مانند پونه کوهی، دارچین و میخک حاوی اسید لیپوئیک هستند، ترکیبی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند. اسید لیپوئیک به تحریک تولید آنتی اکسیدان در سراسر بدن کمک می‌کند و فلزات سنگین مسئول استرس اکسیداتیو را حذف می‌کند.

۵. هندوانه

هندوانه مملو از ویتامین‌های A، C و E است - که همگی سلامت پوست را تقویت می‌کنند.

۶. گردو

گردو دارای بیشترین قدرت آنتی اکسیدانی در بین مغز‌ها و منبع عالی چربی‌های امگا ۳ است. این ترکیب آن‌ها را به یک میان وعده عالی برای مبارزه با التهاب برای پوست بهتر و به طور کلی سلامتی تبدیل می‌کند.

۷. انگور

انگور حاوی رسوراترول است که به خاطر خاصیتش برای تقویت سلامت قلب معروف است. این آنتی اکسیدان همچنین از کلاژن در برابر رادیکال‌های آزاد و رگ‌های خونی محافظت می‌کند. کلاژن برای محافظت از خاصیت ارتجاعی پوست ضروری شناخته شده است.

۸. انار

انار و تمشک مملو از اسید الاژیک هستند، ترکیبی که تحقیقات نشان می‌دهد به طور طبیعی می‌تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک کند.

۹. پروبیوتیک‌ها

تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که برخی از سویه‌های پروبیوتیک می‌توانند به جلوگیری یا به حداقل رساندن آسیب پوستی ناشی از UV کمک کنند. نشان داده شده است که سویه‌های دیگر به حفظ pH پایین‌تر پوست کمک می‌کنند (پوست پیری pH بالاتری دارد) یا رادیکال‌های آزاد مضر را از بین می‌برد. مانند بسیاری از تحقیقات در مورد پروبیوتیک ها، سویه‌های خاصی برای مشاهده فواید مورد نیاز است و همیشه آن‌هایی نیستند که در محصولات غذایی واقعی یافت شوند.

۱۰. قهوه

عادت شما به خوردن یک فنجان در روز می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند.

۱۱. آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان حاوی کلاژن فراوان است و به همین دلیل است که می‌خواهید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا درخشش و جوانی بیشتری داشته باشید.

۱۲. ماهی سالمون

امگا ۳‌های مفید موجود در سالمون و سایر ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و ساردین می‌توانند به شما کمک کنند جوان بمانید و حتی ممکن است شما را از آفتاب سوختگی نجات دهند.

سمیه لطفی - خبرنگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای