آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28035

 درآمدهای سرشار قطر از میدان مشترک گازی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی در برخی کشورهای آسیا و منطقه تصریح کرد: آنچه که در کشور قطر رخ داد نمونه خوبی برای مقایسه است. قطر

 درآمدهای سرشار قطر از میدان مشترک گازی
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی در برخی کشورهای آسیا و منطقه تصریح کرد: آنچه که در کشور قطر رخ داد نمونه خوبی برای مقایسه است. قطر شاید به اندازه بوشهر ما وسعت داشته باشد اما می‌بینیم که با استفاده از ظرفیت میادین نفتی و گازی مشترک به چه درآمدهایی رسیده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ مسعود خوانساری در هفتمین مراسم تقدیر از کارآفرینان و جشنواره امین‌الضرب اظهار کرد: در سال‌های گذشته تحریم‌ها به اقتصاد ایران ضربه‌های قابل توجهی وارد کرده است. از سویی ما نتوانسته‌ایم سرمایه خارجی مورد نیاز را جذب کنیم و همین موضوع به عقب ماندگی اقتصاد ایران در برخی حوزه‌ها منجر شده است و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی به محدود شدن سفره مردم و سختی معیشت آنها نیز دامن زده است.
وی با بیان این‌که در کنار تحریم‌های خارجی برخی خودتحریمی‌ها نیز به عاملی برای سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد ایران تبدیل شده گفت: ما هیچ راهی جز استفاده از حداکثر توان داخلی و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها برای عبور از شرایط فعلی نداریم. در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند بسیار کارگشا باشد اما ما متاسفانه شاهد آن بودیم نه تنها از ظرفیت این بخش به درستی استفاده نشد که حتی با برخی برخوردها شرایط را برای فعالان اقتصادی واقعی نیز دشوار کردند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در این موضوع تردیدی وجود ندارد که به جز آزادی و عدالت اقتصاد نیز یکی از اصلی‌ترین ارکان جامعه است و می‌توان گفت اگر وضعیت اقتصادی کشور خوب باشد حال تمام جامعه نیز بسیار بهتر خواهد بود. اما متاسفانه در کنار محدودیت‌های خارجی وضعیت داخلی نیز به شکلی مدیریت شده که ما فرصت‌هایمان را از دست بدهیم.
خوانساری با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی در برخی کشورهای آسیا و منطقه تصریح کرد: آنچه که در کشور قطر رخ داد نمونه خوبی برای مقایسه است. قطر شاید به اندازه بوشهر ما وسعت داشته باشد اما می‌بینیم که با استفاده از ظرفیت میادین نفتی و گازی مشترک به چه درآمدهایی رسیده و از این طریق سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرده و حتی جام جهانی فوتبال برگزار می‌کند در کنار آن کشورهایی مانند ترکیه یا مالزی نیز در این سال‌ها در سطح خود پیشرفت‌های خوبی کردند.
وی ادامه داد: این‌که ما در ایران نتوانسته‌ایم پیشرفت کنیم ناشی از ضعف مدیریتی ماست. در ایران نسل جوان و تحصیلکرده آماده حضور در صحنه‌های اقتصادی هستند اما متاسفانه ما هرگز مقدمات لازم برای فعال شدن این جوان‌ها را فراهم نکرده‌ایم و وضعیت امروز ما نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم از فرصت‌ها به خوبی بهره ببریم.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دولتی در ایران فرصت طلایی توسعه را از ما گرفت امروز باید با کنار گذاشتن اختلافات بازگشت به خودباوری و اعتماد به نسل جوان از حداکثر پتانسیل و ظرفیت خود استفاده کنیم و با بهبود سرمایه اجتماعی و به کارگیری حداکثر ظرفیت اقدامات لازم را برای پیشرفت اقتصادی به کار ببندیم.
دیدگاه تان را بنویسید

  • بینا پاسخ به نظر

    از سال ۱۳۶۷ تا به امروز، فعالیت استخراج از این میدان گازی – نفتی مشترک آغاز شد. قطر با همکاری کشورهای متمدن دنیا، کشور خود را ثروتمند کرد. مردم قطر، مدیران حکومت خود را ستایش می‌کنند…
    در مقابل، مردم ایران ……

چندرسانه‌ای