آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24941

درآمدی میلیاردی با کاشت پاپایا

نوع جدیدی از خربزه برای نخستین بار در مازندران کشت شد که از هر هزار متر می‌توان نیم میلیارد تومان درآمد داشت.

درآمدی میلیاردی با کاشت پاپایا
نوع جدیدی از خربزه برای نخستین بار در مازندران کشت شد که از هر هزار متر می‌توان نیم میلیارد تومان درآمد داشت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حافظ عارفی جوانی است اهل مازندران که برای نخستین بار در استان در ۲ هزار متر مربع گلخانه خربزه درختی یا پاپایا کاشته است.
او می‌گوید: بوته‌های خربزه درختی ۳ تا ۴ سال و در برخی مواقع تا بیست سال هم میوه می‌دهد و در همه فصول سال در گلخانه قابل کشت است.
عارفی افزود:هر بوته ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم میوه می‌دهد و با توجه به قیمت هر کیلو ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان این میوه در عمده فروشی‌ها می‌توان در هر هزار متر مربع ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان درآمد داشت.
بیشتر بخوانید: گیاه پاپایا، دنیایی از خاصیت

ارزش غذایی و درمانی بالای پاپایا ارزش غذایی و درمانی بالای پاپایا

این گلخانه دار ادامه داد: این میوه‌ها اکنون برداشت و بخشی از آن نیز به کشور‌های روسیه و امارات صادر شده است.
پاپایا یا خربزه درختی که آن را ویترین میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا می‌دانند طعمی شیرین و بافتی شبیه کره دارد و آمریکا، مکزیک و پورتوریکو بزرگ‌ترین تولید کنندگان میوه پاپایا در جهان هستند.

بر اساس آمار در ایران نیز حدود ۱۰ هکتار پاپایا کشت می‌شود.

صالحی متخصص کشت پاپایا می‌گوید: طبق آمار سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد کشور امارات پارسال ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن میوه پاپایا وارد کرده است.
او افزود: با توجه به شرایط اقلیمی ایران می‌توان با کاشت پاپایا علاوه بر تامین نیاز داخلی برای ارزآوری این میوه را به بازار‌هایی منطقه که مشتری همیشگی آن هستند صادر کرد.
پاپایا یا خربزه درختی سرشار از ویتامین A، ویتامین C، فسفر، آهن، پتاسیم، منگنز، پتاسیم، بیوفلاونیدند و منیزیم است و به گفته پزشکان برای کنترل دیابت، ترمیم زخم‌ها، رفع چین و چروک پوست، رفع آکنه‌ها و کنترل شوره سر مناسب است.
سازمان جهادکشاورزی مازندران می‌گوید: وزارت جهاد کشاورزی از کشت‌های گلخانه‌ای جمایت می‌کند و افراد بعد از گرفتن مجوز تاسیس گلخانه به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای