آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19127

دلالان دلیل اصلی گرانی برنج

گرانی ها در خارج از مزرعه رخ می دهد رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گرانی برنج نقش دلالان را در این پدیده مهم دانست و گفت: گرانی ها

دلالان دلیل اصلی گرانی برنج

گرانی ها در خارج از مزرعه رخ می دهد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گرانی برنج نقش دلالان را در این پدیده مهم دانست و گفت: گرانی ها در خارج از مزرعه رخ می دهد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر، کامبیز عباسی ظهر چهارشنبه در ستاد برداشت برنج کشور در ساری با اشاره به دلایل گرانی برنج، نقش دلالان را در این حوزه مهم دانست و گفت: بیشتر گرانی برنج پس از تولید و توسط دلالان برنامه ریزی می‌شود.
وی با اشاره به رشد تسهیلات نوسازی و توسعه مکانیزاسیون در سال جاری، میزان اعتبارات درنظر گرفته شده در سال جاری را ۵۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به سه هزار میلیارد تومان سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

رشد مکانیزاسیون در کشت برنج

وی با عنوان اینکه توسعه ماشین آلات کشاورزی در کاهش هزینه‌های تولید تأثیر دارد، افزود: برای خروج از کشاورزی سنتی باید به مکانیزاسیون توجه اساسی شود.
عباسی به رشد مکانیزاسیون در کشت برنج در شمال اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳۶ هزار هکتار از شالیزارهای شمال به صورت مکانیزه کشت شده است و پیش بینی می‌شود ۸۶ درصد برداشت برنج نیز مکانیزه انجام شود.
وی از بومسی سازی دانش فنی کمباین سازی خبر داد و گفت: امسال ۱۵۰ دستگاه کمباین دروی شالی در کشور تولید شده است و دستگاه نشاکار نیز برای اولین بار در مازندران بومی سازی شده است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پهبادها را برای سمپاشی در حوزه کشاورزی گام جدیدی برای توسعه مکانیزاسیون یاد کرد و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ دستگاه پهباد در مزارع بکارگیری شده است.
عباسی تعریف بسته‌های حمایتی برنج را ضروری دانست و با اشاره به گرانی برنج، گفت: گرانی برنج در شالیزارها رخ نمی‌دهد و بعد از عملیات و خارج ازا اختیارات کشاورزان و تولیدکنندگان رخ می‌دهد.
وی افزایش قیمت گندم را نیز سبب بروز مشکلاتی دانست و گفت: ریشه این مشکلات و افزایش قیمت‌ها در خارج از مزرعه قرار دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای