آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18759

رشد خوشه‌های طلایی امید

مهندس علیرضا مهاجر، معاون وزیر در امور زراعت، با اعلام اینکه در مجموع بیش از 840 هزار تن گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر خریداری شده،

رشد خوشه‌های طلایی امید

خرید یک میلیون تن گندم بیشتر از مدت مشابه سال گذشته

مهندس علیرضا مهاجر، معاون وزیر در امور زراعت، با اعلام اینکه در مجموع بیش از 840 هزار تن گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر خریداری شده، این رشد را نشانه الطاف الهی به مردم ایران دانست و گفت: در حال حاضر استان خوزستان با 300 هزار تن فروش گندم بیشتر، نسبت به زمان مشابه سال گذشته همچنان پیشتاز فروش گندم به دولت است.

خرید یک میلیون تن گندم بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خرید یک میلیون تن گندم بیشتر از مدت مشابه سال گذشته

مهاجر در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد یک‌میلیون تن گندم بیش از سال گذشته خریداری شده که 1400 هزار تن آن از سال قبل باقی مانده و بذر و… است.
وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی موجب این افزایش تولید شده است، اظهار داشت: علاوه‌بر دعای خیر مردم، الطاف الهی و تلاش کشاورزان، پرسنل و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی، ادارات شهرستان‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، خوشبختانه در اردیبهشت‌ماه امسال هوای سردتری داشتیم و یکی ـ دو بارندگی به دانه‌بندی بیشتر گندم کمک کرد و خوشحالم که امروز گندمکاران سراسر ایران در 31 استان با 30درصد رشد نسبت به بهار گذشته، نان سفره مردم را تامین می کنند.
پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم با رشد بیش از 40درصدی خود تا پایان زمان خرید تضمینی امسال به 5/ 6 میلیون تن برسد که در شرایط افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، رقمی قابل افتخار است.
گفتنی است، خرید تضمینی گندم از ۴ فروردین‌ ماه در کشور آغاز شده است و در حال حاضر استان‌های خوزستان، گلستان و فارس در رتبه‌های اول تا سوم خرید گندم کشور قرار دارند.
همچنین برداشت گندم در استان‌های سرد مانند کردستان، زنجان و آذربایجان غربی و شرقی معمولاً از تیر ماه آغاز شده است.

قاسم گل باف

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای