آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20582

تجمع صادرکنندگان برای رفع ممنوعیت صادرات آخال حبوبات

جمعی از صادرکنندگان آخال حبوبات برای چندمین روز پیاپی در محل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده‌اند و نسبت به ممنوعیت صادرات آن معترض هستند.

تجمع صادرکنندگان برای رفع ممنوعیت صادرات آخال حبوبات
جمعی از صادرکنندگان آخال حبوبات برای چندمین روز پیاپی در محل وزارت جهاد کشاورزی جمع شده‌اند و نسبت به ممنوعیت صادرات آن معترض هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، چند تن از این فعالان اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کردند: برای محصولی که صادر می‌کنیم، مشتری در داخل کشور ندارد؛ اما وزارت جهاد کشاورزی به بهانه اینکه این محصول برای مصرف داخلی و تغذیه دام‌ها استفاده می‌شود، جلوی صادرات آن را گرفته است.
این فعالان معتقدند این محصولات را از دو سال قبل با هدف صادرات خریداری کرده‌اند، در حالی که اکنون در انبارها روی دستشان مانده و وزارت جهاد کشاورزی جلوی صادرات آن را گرفته است.
آنان می‌گویند: خواسته ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که دست‌کم اجازه دهند همین محصولی را که دو سال است روی دست ما مانده صادر کنیم.

وزارت جهاد کشاورزی به برخی از افراد خاص اجازه صادرات می‌دهد

برخی از این افراد نیز عنوان می‌کردند: وزارت جهاد کشاورزی به برخی از افراد خاص اجازه صادرات می‌دهد، اما افرادی امثال ما که سال‌ها در این صنعت فعالیت داشته‌ایم اجازه صادرات نداریم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، چنانچه طبق گفته‌های این فعالان این محصولات مصارف داخلی ندارد، لازم است که وزارت جهاد کشاورزی در مقرارت وضع شده تجدید نظر کند تا لااقل از صادرات این محصولات کشاورزان اندک عایدی داشته باشد.
صادرکنندگان آخال حبوبات عنوان می‌کنند: در حالی که سال‌های قبل ما آن را با قیمت‌های مناسب از کشاورزان خریداری و صادر می‌کردیم، اما امسال چون جلوی صادرات آن گرفته‌اند هیچ مشتری ندارد و کشاورزان بسیاری آن را آتش می‌زدند.
این فعالان عنوان می‌کنند: اگر وزارت جهاد کشاورزی نمی‌خواهد اجازه صادرات آخال حبوبات را بدهد پس خود آن را از ما خریداری کند.
گویا این آخال‌ها در کشورهای دیگر برای تغذیه شتر استفاده می‌شود.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای