آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23061

روز‌های سبز گلخانه داران باز می‌گردد

روز‌های سبز گلخانه داران باز می‌گردد/ روشن شدن مشعل گاز در مجتمع گلخانه‌ای سربیشه، رونق را به ۴۲ واحد گلخانه‌ای بازگردانده است.

روز‌های سبز گلخانه داران باز می‌گردد
روشن شدن مشعل گاز در مجتمع گلخانه‌ای سربیشه، رونق را به ۴۲ واحد گلخانه‌ای بازگردانده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، پارسال در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان سربیشه، محصولات گلخانه داران دچار سرمازدگی شد.
نبود گاز و مشکل در تأمین گازوئیل برای گرمایش مجتمع گلخانه ای، خسارت‌هایی را به گلخانه داران وارد کرد.
با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولین، گاز به این مجتمع رسیده و در فصل سرما، مشکلی بابت گرمایش مجتمع وجود ندارد.

از خسارت پارسال تا امید به سود امسال

یکی از گلخانه داران مجتمع گلخانه‌ای سربیشه گفت: پارسال به دلیل سرمازدگی محصولات، حدود ۶۰۰ میلیون تومان به ما خسارت وارد شد.
او افزود: با نبود گاز، تأمین سوخت گازوئیل نیز مشکل بود و نمی‌توانستیم با مقدار کم گازوئیلی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، گلخانه‌ها را گرم کنیم.
یکی دیگر از گلخانه داران مجتمع گلخانه‌ای سربیشه اظهار کرد: امسال به دلیل وجود نعمت گاز، فلفل را در یکی از قسمت‌های این مجتمع کشت کرده ایم تا با توجه به در پیش بودن جام جهانی در قطر، بتوانیم محصول خود را به کشور‌های عربی بفروشیم.
او گفت: جا دارد از مسئولین ذیربط قدردانی کرد که مشکلات این واحد را درک کرده و برای حل آن اقدام می‌کنند.

بهره مندی ۴۲ گلخانه ای از نعمت گاز طبیعی

لکزایی فرماندار سربیشه گفت: گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای سربیشه با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی انجام شده است.
او افزود: از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه داری درخواست می‌کنیم برای سرمایه گذاری در این مجتمع اقدام کنند و بدانند که شرایط برای فعالیت مهیا است.
زرگری مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: در مرحله یک اجرای طرح مجتمع گلخانه داری، واحد‌های گلخانه‌ای در زمینی به متراژ ۲۰ هکتار و با فضای مفید ۱۳ هکتار در حال فعالیت هستند. او تصریح کرد: ۴۲ واحد گلخانه‌ای از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای