آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22307

روزهای نه چندان سخت برای زاهدی وفا

تا حدود دو روز دیگر جلسه رأی‌گیری برای زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تامین اجتماعی برگزار می‌شود؛ این گزینه در روزهای گذشته

روزهای نه چندان سخت برای زاهدی وفا
تا حدود دو روز دیگر جلسه رأی‌گیری برای زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تامین اجتماعی برگزار می‌شود؛ این گزینه در روزهای گذشته و از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده و از روز گذشته نشست مشترک میان وی و کمیسیون‌های مختلف پارلمان آغاز شده است.
اخبار سبز کشاورزی : در این نشست‌ها مانند آنچه معمول است، درمورد برنامه‌های پیشنهادی و اهداف وی در وزارتخانه مذکور صحبت می‌شود، نکته جالب توجه آن است که پس از پیشنهاد وی به‌عنوان وزیر به مجلس هیچ موضوع منفی یا انتقادی درمورد ایشان ابراز نشده و به همین دلیل گمان نمی‌رود که وی برای کسب رأی اعتماد از مجلس با دشواری یا پیچیدگی زیادی مواجه شد.
دقیقا بر این پایه، گمان غالب آن است که وی در دهم مهرماه با کسب اعتماد نمایندگان به صندلی صدارت دست یابد و وزیر شود.
چنین به نظر می‌رسد که زاهدی‌وفا فردی بی‌حاشیه باشد چه، مهم‌ترین حاشیه‌ای که درمورد وی مطرح شده، تابعیت دخترانش است که هر دو در کانادا به دنیا آمده‌اند و چون اعطای تابعیت در این کشور براساس قانون خاک است، هر دو فرزند وی می‌توانستند از تابعیت کانادا برخوردار شوند.
اما وی این مساله را تکذیب و تصریح کرده است که هر دو فرزند وی با رواید در کانادا اقامت داشته‌اند و به جز ایران تابعیت کشور دیگری را ندارند.
البته کسانی که مدعی تابعت مضاعف دختران زاهدی‌وفا هستند هم برای ادعا خویش هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند و به همین دلیل حتی اگر این مساله در مجلس و در صحن علنی پارلمان مطرح شود، گمان نمی‌رود که برد و موفقیت زیادی داشته باشد و یا از رأی مثبت زاهدی‌وفا برای رسیدن به کرسی صدارت بکاهد.
زاهدی‌وفا در سه ماه گذشته در جایگاه وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی فعالیت کرده و کارنامه‌های سه ماه به عنوان سرپرست وزارت مذکور در دست دارد که می توان درمورد توانایی های وی به آن استناد کرد.
وی در نخستین روزهای سرپرستی وزارتخانه با مشکل پرداخت و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مواجه شد که با کمک دولت توانست بر این مشکل فایق آید.
پس از آن نیز مشکل مهمی در رابطه با ماموریت‌های وزارت کار و تامین اجتماعی پدید نیامده که مستلزم نمایش قدرت مدیریت یا اعمال توانایی‌های زیاد باشد.
از این بابت می‌توان سه ماه گذشته را دوران آرامی برای آقای سرپرست دانست که معلوم نیست با این دوران آرام در روزهای پیش‌رو اگر مشکل یا مشکلات مهمی بر سر راه آقای وزیر پیش آید، وی تا چه حد و چگونه قادر خواهد بود اوضاع را اداره کند.
به هر حال، روزهای آینده روزهای نه چندان سختی برای حمیدرضا زاهدی‌وفا خواهد بود؛ روزهایی که احتمالا به راحتی وی را بر صندلی وزارت خواهند نشاند و اداره این وزارتخانه را در سه سال آینده به وی خواهد سپرد.
نادر کریمی جونی
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای