آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17566

روستاییان و عشایر مولدترین قشر جامعه

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به اینکه جامعه روستایی و عشایری خانواده‌ای خاص هستند که می‌توان آنها را مولدترین قشر جامعه دانست

روستاییان و عشایر مولدترین قشر جامعه
اخبار سبز کشاورزی : سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به اینکه جامعه روستایی و عشایری خانواده‌ای خاص هستند که می‌توان آنها را مولدترین قشر جامعه دانست، گفت: غذای جامعه به وجود و تلاش‌های این اقشار وابسته است.
وی ادامه داد: نقش کشاورزان و عشایر در جامعه غیرقابل جایگزین است. این جمعیت 21میلیون نفری نقطه اتکای غذای بقیه جامعه هستند و صندوق بیمه یکی از ارگان بسیار با اهمیت در حمایت از این قشر ارزشمند محسوب می‌شود.

تلاش برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اظهار داشت: گسترش عدالت و تلاش در جهت ماندگاری روستاییان و عشایر در جایگاه ارزشمند تولید و نیز جلوگیری از مهاجرت آنها از اهداف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
احمدزاده افزود: وسعت استان کهگیلویه و بویر احمد یک درصد کل کشور است و به طور مثال یک‌سوم نفت و 10 درصد منابع آبی کشور در این استان قرار دارد؛ اما مردم استان از بسیاری از مواهب بی‌بهره‌اند.
به گفته وی، کهگیلویه و بویر احمد دارای 44 درصد جمعیت روستایی و عشایری کشور است که این ظرفیت به توجه خاص نیاز دارد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد از مسئولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خواست تا تسهیلات ویژه‌ای برای مردم این استان فراهم کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای