آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22676

روس‌ها به دنبال سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برنامه ما افزایش همکاری با روسیه در بلندمدت است زیرا روس‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری بنادر شمالی هستند. به گزارش اخبار سبز کشاورزی

روس‌ها به دنبال سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برنامه ما افزایش همکاری با روسیه در بلندمدت است زیرا روس‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری بنادر شمالی هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صفایی گفت: تاکید دارم اعداد ترانزیت در بنادر شمال قابل توجه و بزرگ نیست. اما باید بدانیم که تمام ترانزیت ها متوجه عملیات کانتینری نمی‌شود. برای مثال میزان ترانزیت در بخش سوآپ در سال ١۴٠٠ حدود ۵۶۴ هزار تن بود، اما در ۶ ماهه امسال به ٩٢٢ هزار تن رسیده است. هر چند این اعداد بزرگ نیستند، اما می‌توانند یک سیگنال خوبی باشند.

افزایش همکاری با روسیه در بلندمدت

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی با روسیه تفاهم ترانزیت ١٠ میلیون تنی داریم و به دنبال تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا برای افزایش ترانزیت بین ایران و روسیه هستیم. برنامه ما افزایش همکاری با روسیه در بلندمدت است. روس‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی هستند و روی لجستیک بنادر شمالی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
صفایی می‌گوید: روسیه به دلیل مسأله اوکراین مانند گذشته انتقال بار از طریق دریای سیاه و سرخ را نمی‌تواند انجام دهد. از این رو تلاش ما این است که سرویس مناسبی را به روس‌ها ارایه دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون در بنادر، اسکله‌ها و لنگرگاه ۶ میلیون و ٨۶۴ هزار تن کالای اساسی موجود است. همچنین در این مدت ۵٣ هزار فروند کشتی به بنادر ورود و خروج داشتند. ٧ میلیون و ۴٢٢هزار نفر سفر دریایی ثبت شد که ۵٣ هزار تا آن کشتی بدون سانحه علمیات تخلیه و بارگیری را انجام دادند.
صفایی گفت: در حال حاضر برای کشتی‌های زیر ٣ هزار تن با کمبود ۴۵٠٠ افسر دریایی مواجه هستیم.
صفایی با بیان اینکه در سال جاری ۶٩ هزار میلیارد ریال پروژه از بودجه سازمان بنادر تعریف شده که قیمت تمام شده آن‌ها به بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همچنین ۵٨ فروند شناور در انواع مدل در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان بنادر گفت: ساخت بندر بزرگ مکران در حال انجام است که پس از مطالعات وارد فاز اجرایی می‌شود که به بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی و استراتژیک کشور تبدیل می‌شود. در کنار ساخت بندر بزرگ مکران، توسعه بندر چابهار را در دستور کار داریم. سیلوی ١٠٠ تنی در بندر شهید بهشتی ساخته می شود. همچنین ۱۰ بندر کوچک در سواحل شمالی و جنوبی کشور در دست ساخت یا مناقصه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی مجوز‌های الکترونیک ما در درگاه ملی مجوز‌های کشور بارگزاری شده و با حکم قضایی ۱۶۳ سازه غیرمجاز در سواحل را تخریب کرده ایم تا سواحل را آزاد کنیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای