آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24156

رکورد افزایش قیمت گندم در آمریکا

رکورد افزایش قیمت گندم در آمریکا/ قیمت گندم در آمریکا به‌ دلیل بیرون رفتن روسیه از توافقنامه صادرات دریای سیاه افزایش یافت.

رکورد افزایش قیمت گندم در آمریکا
قیمت گندم در آمریکا به‌ دلیل بیرون رفتن روسیه از توافقنامه صادرات دریای سیاه افزایش یافت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، قیمت گندم در آمریکا در یک روز ۵.۵درصد افزایش یافت.
تسنیم به نقل از رویترز، قیمت فروش گندم در شیکاگو بیش‌از ۵درصد در روز دوشنبه افزایش یافته و قیمت ذرت هم بیش‌از ۲درصد بالا رفته‌ است. این افزایش قیمت نتیجه بیرون رفتن روسیه از توافق‌نامه صادرات دریای سیاه بوده که نگرانی در مورد عرضه جهانی غلات را بالا برده‌ است.
قیمت گندم در آمریکا ۵٫۵درصد افزایش‌ یافته و به ۸٫۷۵دلار در هر بوشل رسیده‌ است (هر بوشل معادل ۲۵٫۴کیلوگرم است). قیمت ذرت و دانه‌های سویا هم به‌ترتیب ۲٫۲ و ۱درصد افزایش یافته‌اند.
مسکو مشارکت خود در قرارداد دریای سیاه و کریدور غلات دریای سیاه را در روز شنبه و در پاسخ به آنچه حمله پهپادی اوکراین به ناوگان خود در کریمه می‌دانست لغو کرد. این اقدام روسیه بازارهای غلات را آشفته کرده‌ است.
کیف اعلام کرد روسیه برای خروج از قبل تعیین‌شده خود از این توافق‌نامه بهانه می‌آورد و واشنگتن هم روسیه را متهم به سوءاستفاده از غذا به‌عنوان یک ابزار نظامی کرده‌ است.
سازمان ملل، ترکیه و اوکراین اعلام کردند با ارسال ۱۶کشتی در روز دوشنبه به قرارداد صادرات غلات ادامه خواهند داد.
بازارهای غلات به‌شدت نسبت‌به تحولات مسکو و اوکراین حساس هستند، چون این دو کشور از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گندم دنیا به‌شمار می‌آیند.
قیمت گندم در ماه مارس به رکورد ۱۳دلار و ۶۴سنت در هر بوشل رسیده بود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای