آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15975

ریزگردها دوباره مهمان کشور می شوند

در حالی که کشور هفته های گذشته درگیر مسئله ریزگردها بوده و هنوز آسمان کشور نفسی تازه نکرده اما دوباره قرار است ریزگردها به کشور برسند.

ریزگردها دوباره مهمان کشور می شوند
مزرعه سبز : در حالی که کشور هفته های گذشته درگیر مسئله ریزگردها بوده و هنوز آسمان کشور نفسی تازه نکرده اما دوباره قرار است ریزگردها به کشور برسند.
باز هم ریزگرد‌ها در پایان هفته مهمان کشور در بسیاری از شهر‌های کشور می‌شوند. ریزگردها مهمان ناخوانده‌ای هستند که باعث کاهش دید و افزایش میزان سطح آلودگی در برخی از مناطق کشور می‌شوند. در همین رابطه هشداری در سطح زرد برای افزایش ریز‌گرد‌ها و ایجاد اختلال در تردد پرواز‌ها در برخی از شهر‌های کشور صادر شده است.

هشدارهای سطح زرد در کشور صادر شده است

فریبا گودرزی گفت: ورود توده گردوخاک در کشور‌های همسایه غربی و انتقال ذرات به کشور از اواخر وقت سه‌شنبه شروع شده و تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد که باعث ایجاد کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌شود.
به گفته این کارشناس هواشناسی سه شنبه استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان درگیر این توده گرد و خاک می‌شوند. در روز چهارشنبه هم استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم و خوزستان درگیر می‌شوند.
او می گوید بر اثر این مخاطره در برخی از شهر‌های کشور، روز چهارشنبه شاهد کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال اختلال در پرواز‌ها خواهیم بود.

براساس این گزارش با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته شاهد وقوع پدیده گرد و خاک در کشور به ویژه در استان تهران بودیم، همین خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای برخی از شهروندان شد. به طوری که میزان شاخص آلودگی هوا در تهران به ۱۹۴ رسید و بنابراین این بار هم توصیه هم می‌شود که افراد به ویژه آسیب پذیرها از قرار گرفتن در فضای باز، پرهیز کنند و تمهیدات لازم را در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفر‌های بین شهری اتخاذ کنند.

تهران چندان درگیر ریزگردها نمی شود

آقای صادق ضیائیان گفت: ریزگرد‌ها امروز و فردا در برخی از شهر‌های غربی کشور هستند و درگیری استان تهران در این زمینه نسبت به هفته‌های قبل کمتر خواهد بود.
به گفته مدیرکل دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی علت ورود این ریزگرد‌ها کاهش میزان بارش و تشدید خشکسالی است که کشور در این مدت درگیر آن بوده است.
او می‌گوید: میزان بارش‌ها در فروردین، ۸۰ درصد کاهش یافته و همین کاهش بارش‌ها زمینه ساز خشک شدن اراضی اطراف شهر‌ها شده است.
براساس این گزارش هشت کانون بزرگ گردوخاک به وسعت حدود ۲۷۰ میلیون هکتار در اطراف ایران، پنج کانون در کشور‌های همسایه و غیر همسایه حاشیه خلیج‌فارس قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین پدیده‌های گردوخاک در کشور‌های عراق و سوریه رخ می‌دهند و استان خوزستان و برخی نواحی غربی کشور از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند، کارگروه تخصصی ملی با رویکرد نحوه همکاری با این کشور‌ها برگزار شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای