آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23825

زخم پلاستیک بر تن زمین

در روند اجرای کشت‌های خارج از فصل یا پیش رس کردن و خزانه گرفتن برای برخی از کشت‌ها نظیر برنج و ... سالیانه مقادیر عظیمی از انواع پلاستیک‌ که یکی از مهم‌ترین

زخم پلاستیک بر تن زمین

پلاستیک‌های تجزیه شونده، گامی مهم در باغبانی

در روند اجرای کشت‌های خارج از فصل یا پیش رس کردن و خزانه گرفتن برای برخی از کشت‌ها نظیر برنج و … سالیانه مقادیر عظیمی از انواع پلاستیک‌ که یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط زیست و آب‌های جهان است، مصرف می‌شود و معمولا پس از فرا رسیدن زمان برداشت، چنین پلاستیک‌هایی اکثرا در طبیعت رها شده و وضعیتی ناگوار را به وجود می‌آورند، چرا که تا چندین دهه این پلاستیک‌ها در طبیعت باقی می‌مانند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ کبری لطفی میشامندانی | یکی از چالش‌های بزرگ کشاورزان و به ویژه سبزی‌کاران (علاوه بر مبارزه با آفات و بیماری‌ها و شرایط اقلیمی و آب و هوا، کنترل حرارت، رطوبت و علف‌های هرز) استفاده از یک ماده جدید که چندان عمر درازی ندارد، صورت می‌گیرد و آن پوشش‌های پلاستیکی است. اما به دلیل آسیب‌هایی که پوشش‌های پلاستیکی به طبیعت وارد می‌کنند، محققان و علاقمندان به حفظ محیط زیست پیوسته در پی یافتن جایگزینی برای این مواد بوده‌اند، بدون آن که مزایای آن‌ها نادیده گرفته شود.
بیشتر بخوانید: کشتزارهایی که بیایان می‌شوند
کشاورزان در وهله اول نگران از اثرات تغییرات آب و هوایی بر محصولات خود هستند، چرا که یک کشت توام با موفقیت در فضای باز به شدت تحت تاثیر عوامل متغیری مانند درجه حرارت و نزولات آسمانی است. در چنین شرایطی کشاورزان نیازمند یک راه حل درست هستند که در این‌جا باید چیزی بهتر از پلاستیک‌های معمولی را به کار برد تا مزایای دوجانبه داشته باشند.
حال پرسش آن است که چرا باید اساسا از پوشش‌های پلاستیکی استفاده کرد؟
دلایل این کار بسیار ساده است که عبارتند از: نیاز کمتر به علف‌کش‌ها، حفظ رطوبت خاک در محل کشت گیاه، مناسب‌سازی درجه حرارت، افزایش محصول و کیفیت آن که مواد مذکور موجب حفظ منافع کشاورز و افزایش درآمد وی می‌گردد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای