آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29395

زمینه‌های حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و چین

یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتباط مداوم و مستحکم ایران و چین، خود به خود موجب تقویت روابط ایران با بریکس پلاس، شانگهای، اوراسیا و پیمان‌های دیگر خواهد شد و در

زمینه‌های حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و چین
یک کارشناس اقتصادی گفت: ارتباط مداوم و مستحکم ایران و چین، خود به خود موجب تقویت روابط ایران با بریکس پلاس، شانگهای، اوراسیا و پیمان‌های دیگر خواهد شد و در نهایت زمینه‌های عملی حذف دلار از مبادلات را فراهم خواهد کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایمنا؛ عبدالمجید شیخی درباره سفر رئیس‌جمهور به چین اظهار کرد: امروزه مرکز ثقل اقتصاد جهانی به چند کشور خاص محدود شده که یکی از آنها چین است، غربی‌ها نیز در حال حذف شدن از ۱۰ کشور برتر اقتصادی جهان هستند و به همین علت به افزایش تجارت با چین روی آورده‌اند.

اجرایی کردن توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین نیاز به یک دولت دلسوز داشت

وی افزود: اجرایی کردن توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین نیاز به یک دولت دلسوز و باانگیزه داشت که در دولت فعلی انگیزه لازم برای عملی کردن این توافقنامه وجود دارد، در صورتی که دولت قبل انگیزه لازم را برای این اقدام نداشت و نمایش تبلیغاتی در خصوص عقد قرارداد با چین اجرا کرد.
این کارشناس اقتصادی گفت: تعداد زیاد همراهان رئیس‌جمهور در این سفر نشان از وجود انگیزه زیاد برای عملی کردن توافقنامه ۲۵ ساله دارد. اگر ارتباط ایران با چین مستحکم و مداوم باشد، خود به خود موجب تقویت روابط ایران با بریکس پلاس، شانگهای، اوراسیا و پیمان‌های دیگر خواهد شد و در نهایت زمینه‌های عملی حذف دلار از مبادلات تجاری ایران را فراهم خواهد کرد.
شیخی خاطرنشان کرد: این سفر از طرف دیگر اثرات توسعه سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش خواهد داد، بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران متعلق به چین است و این سفر افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را تقویت خواهد کرد، همچنین به لحاظ ارتباطات زمینی نیز می‌تواند موجب اجرایی شدن هرچه سریع‌تر راه ابریشم شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای