آخرین خبرها:
شناسه خبر: 31453

سازمان دامپزشکی درباره رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت هشدار داد

وی گفت: ماهی قرمز یک گونه غیر بومی در کشور ماست که در صورت ورود به منابع آبی از طریق تغذیه از تخم ماهی های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم شده و علاوه بر تشدید

سازمان دامپزشکی درباره رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت هشدار داد
سازمان دامپزشکی کشور در خصوص رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه ها، پشت سدها و آب های آزاد هشدار داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، با پایان تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن روز طبیعت، امین اسدی مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطرات ناشی از رها سازی ماهی قرمز در آب های آزاد هشدار داد و از هموطنان خواست تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، سدها و مخازن و منابع آبی رها نکنند.

وی گفت: ماهی قرمز یک گونه غیر بومی در کشور ماست که در صورت ورود به منابع آبی از طریق تغذیه از تخم ماهی های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم شده و علاوه بر تشدید رقابت های تغذیه ای با ماهی های بومی باعث انتقال بیماریها، کاهش کیفیت آب و تخریب زیستگاهها و محیط های آبی طبیعی شده و می تواند برای جمعیت سایر گونه ها خطرناک و بحرانی باشد.

اسدی خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ سازی و آگاهی دهی؛ حساسیت شهروندان را به این تهدید خطرناک افزایش داد تا عموم شهروندان از رها سازی ماهی قرمز در طبیعت و منابع آبی منطقه خودداری کنند.

وی افزود: هموطنان عزیز در روز طبیعت حتما ماهی های قرمز سفره های هفت سین خود را در استخرهای پارک ها و یا اماکنی که از سوی شهرداری‌ها برای اینکار در نظر گرفته شده است رها سازی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای