آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20869

نفس‌های آخر سراب نیلوفر در کرمانشاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : با توجه به بحث خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه آب، شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هم هستیم. به گزارش اخبار سبز کشاورزی،

نفس‌های آخر سراب نیلوفر در کرمانشاه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : با توجه به بحث خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه آب، شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هم هستیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: خشکسالی و کاهش نزولات جوی حدود ۸۰ درصد سراب‌ها، سرچشمه‌های اصلی کل استان حتی تالاب هشیلان را تحت تأثیر قرار داده؛ یا بسیار کم‌آب شده و یا کاملا خشک شده‌اند.
وی ادامه داد: ممنوعیت کشت‌های آب‌بر و معرفی کشت‌های جایگزین از سوی سازمان جهاد کشاورزی، محدودیت برداشت از چاه‌های غیرمجاز و همچنین پلمب چاه‌های غیرمجاز تا شعاع پنج کیلومتری تالاب‌ها و سراب‌های اصلی، تنها راهکار حال حاضر با توجه به شرایط موجود است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات پیشگیری از جرم در دادگستری پیگیر به نتیجه رسیدن مواد مذکور هستیم تا شاید در سال‌های آتی بتوانیم از خشکیدگی تالاب‌ها جلوگیری کنیم.
وی گفت: تا زمانی که وارد ترسالی شویم ما درگیر مشکلات خشکسالی هستیم، بنابراین باید مدیریت آب‌ها را تا ورود به ترسالی داشته باشیم.
فلاحتی اشاره‌ای به خشکیده شدن سراب نیلوفر داشت و گفت: شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هستیم که قرار است از طریق یکی از چاه‌های کنار این سراب آب را به سراب نیلوفر انتقال دهیم و همچنان از طریق تانکر‌های سیار هم به تالاب هشیلان آبرسانی می‌شود تا جانوران آبزی این تالاب را تا فصل بارش از تلف شدن نجات دهیم./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

  • شیرین پاسخ به نظر

    “نفس آخر” رو خوب اومدی … ولی فقط برای مرداب، سراب، کشاورزی و … نیست. خیلی بیشتر از این موارده!

چندرسانه‌ای