آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27697

سرمایه‌گذاری در بخش زراعت جذاب و سودآور

سرمایه‌گذاری در بخش زراعت جذاب و سودآور /نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،

سرمایه‌گذاری در بخش زراعت جذاب و سودآور

نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، روسای تشکل‌ها و مسئولان برگزاری این نمایشگاه و فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی صبح امروز، دوشنبه 19 دی ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی تهران افتتاح شد.

اخبار سبز کشاورزی ؛ نادر کریمی جونی | در آیین افتتاح این نمایشگاه سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تا پایان سال جاری همه زمین های کشاورزی سنددار می‌شوند و اسناد آن به مالکان زمین‌ها تحویل داده خواهد شد، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی دعوت کرد.

وی بخش کشاورزی را برای سرمایه‌گذاری جذاب و سودآور توصیف کرد و گفت: امسال 5 هزار میلیارد تومان از محل تبصره 18 بودجه در بخش کشاورزی و امنیت غذایی سرمایه گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در بخش کشاورزی امسال بتواند سهم خود در تولید ناخالص ملی GDP را 11.7 درصد افزایش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش، تولیدکنندگان کود و سم را به تلاش مضاعف برای تولید نهاده‌های راهبردی فراخواند و ماموریت اصلی وزارتخانه متبوعش را تولید غذای سالم، ارزان و باکیفیت و ایرانی ذکر کرد.

ساداتی نژاد نمایشگاه‌ها را محلی برای تعاون و تبادل نظر میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهاده ها و تجهیزات کشاورزی توصیف کرد و با اشاره به اینکه قانون امنیت غذایی مدت‌هاست که در مجلس شورای اسلامی منتظر بررسی و تصویب است از دکتر عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر امکان بررسی و تصویب این قانون در صحن علنی را فراهم آورد.

وزیر جهاد کشاورزی به موضوع تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی کشاورزی هم اشاره کرد و خواستار تقویت حضور و افزایش تاثیرگذاری این تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشاورزی شد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: البته این کار ساده‌ای نیست؛ اما تنظیم بازار را در طیور از طریق همین تشکل‌ها انجام داده‌ایم و می‌باید تشکل ها در حوزه های گوناگون کشاورزی فعال شوند و مسئولیت بر عهده گیرند.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی در حالی از تشکل های و انجمن های تخصصی کشاورزی برای فعال تر شدن در زمینه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دعوت می کند که برخی تشکل‌های تولیدی کشاورزی مانند انجمن تولیدکنندگان کود ایران، همواره درصدد حضوری فعال در تصمیم سازی های کشاورزی بوده و از افزایش همکاری با وزارت جهاد کشاوزی استقبال کرده اند. همچنین سید جواد ساداتی نژاد با حضور در سالن پنج نمایشگاه و بازدید از غرفه های روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و ادارات استانی جهاد کشاورزی، نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی را افتتاح کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای