آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29357

هشدار سرمای هوا به گلخانه داران و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار سرمای هوا به گلخانه داران و باغداران
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به استفاده از ضدیخ در ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند.
او با تاکید بر عدم اجرای هرس در باغات میوه قبل از سپری شدن سرمای زمستانه گفت: کشاورزان انجام شخم و یخ آب زمستانه جهت مبارزه با آفات خاکزی را در دستور‌کار خود قرار دهند.
رفیعی می گوید: عشایر و دامداران از رفتن به ارتفاعات و مناطق کوهستانی اجتناب کنند.
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: گلخانه داران و سالن های پرورش قارچ نسبت به مستحم کردن سازه و پوشش گلخانه و سالن های پرورش قارچ و همچنین تنظیم دما و تهویه بدلیل وقوع بادهای شدید اقدام کنند.
بنابر اعلام مرکز خشکسالی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۲۱ بهمن ۹۶.۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۰۸.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۱۶.۵ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۱۰.۹ درصدی نسبت به سال گذشته و ۱۶.۸ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.
براساس نقشه های هواشناسی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب غرب فارس و غرب و جنوب استان اصفهان بارش برف گاهی وزش باد شدید و برای بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، سواحل دریای خزر، خوزستان و شمال بوشهر بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق گرمسیر رعد و برق پیش بینی می شود. این شرایط روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق بصورت پراکنده برای شمال غرب و غرب هم پیش بینی می شود.
طی ۴ روز آینده، شدت بارش در ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان خواهد بود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای