آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23551

شناسنامه‌دار کردن تولیدات باغبانی محور گردهمایی مدیران

گردهمایی مدیران ستادی، معاونین بهبود گیاهی و مدیران امور باغبانی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و همچنین تشکل‌ها و اتاق اصناف کشاورزی ایران

شناسنامه‌دار کردن تولیدات باغبانی محور گردهمایی مدیران

گردهمایی مدیران ستادی، معاونین بهبود گیاهی و مدیران امور باغبانی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و همچنین تشکل‌ها و اتاق اصناف کشاورزی ایران از روز سه‌‌شنبه 26مهرماه در بابلسر مازندران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی معاونت امور باغبانی، مهندس محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در روز نخست این همایش گفت: این گردهمایی برای هم‌اندیشی، بررسی چالش‌ها و آینده‌پژوهی بخش باغبانی کشور به میزبانی جهاد کشاورزی استان مازندران و اتاق اصناف ایران تشکیل شده است.

برومندی همچنین گفت: در این همایش سه روزه که مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور دارد، بررسی مسائل مربوط به تولیدات باغبانی کشور، مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد و برنامه تحولی دولت در زیربخش باغبانی کشور مد نظر است و مشکلات و چالش‌هایی که برای آن وجود دارد و همچنین برنامه تحولی دولت برای توسعه تولید در باغبانی کشور بررسی خواهدشد.

شناسنامه‌دار کردن تولیدات باغبانی محور گردهمایی مدیران شناسنامه‌دار کردن تولیدات باغبانی محور گردهمایی مدیران

وی افزود: باغبانی بخش مهمی است و سالانه 26 میلیون تن انواع محصولات میوه، سبزی، صیفی، گیاهان دارویی، گل و گیاهان زینتی و… در این بخش تولید می‌شود و این بخش علاوه‌بر تامین نیازهای داخل، سه میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد و 37 درصد شاغلین بخش کشاورزی در حوزه باغبانی کشور فعالیت دارند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این حوزه و با هم‌اندیشی که در این گردهمایی خواهیم داشت، راهکارهای بهتر و برنامه‌های تحولی دولت را بررسی خواهیم کرد و از نظرات همه بزرگواران برای بهبود شرایط استفاده می‌کنیم.

شناسنامه‌دار کردن و احدهای بهره‌برداری و تولیدات باغبانی

مهندس محمد علی شاکری، مشاور معاون وزیر در امور باغبانی و دبیر همایش مدیران و معاونان تولیدات گیاهی سراسر کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: محور اصلی همایش، شناسنامه‌دار کردن واحدهای بهره‌برداری زیر بخش باغبانی و شناسه‌دار کردن محصولات است. همچنین محورهای فرعی همایش نیز بیان چالش‌ها، راهکارها و راهبردهای اساسی در این حوزه است.

شاکری گفت: عمده‌ترین چالش پیش‌رو صادرات محصولات استاندارد است که مورد تقاضای بازارهای بین‌المللی است و کشورهای دیگر به‌شدت به این موضوع پرداخته‌اند و در ایران نیز بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده، اکنون به سطحی رسیده‌ایم که صدور شناسنامه برای باغات و گلخانه‌ها و دیگر واحدهای بهره‌برداری، واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی و… در حال انجام است و حداکثر در سه سال آینده برای تمام واحدهای بهره‌برداری و واحدهای خدماتی تابعه شناسنامه صادر خواهد شد.

وی افزود: این گردهمایی در حقیقت بیان مطالب حقوقی، قانونی، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌های لازم فی‌ما‌بین معاونان و مدیران تولیدات گیاهی استان‌ها است که امیدواریم با همکاری اتاق اصناف کشاورزی این مسئله به انجام برسد تا بتوانیم از ظرفیت بازارهای بین المللی نیز به خوبی استفاده کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای