آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22592

مشکلی در فروش و صادرات سیب آذربایجان‌ وجود ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های مطلوب و مناسب ادر بازار و صادرات سیب آذربایجان مشکلی وجود ندارد

مشکلی در فروش و صادرات سیب آذربایجان‌ وجود ندارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های مطلوب و مناسب استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در بازار و صادرات سیب استان امسال به نظر می‌آید مشکلات این محصول مرتفع شده و معضلی در خصوص فروش و صادرات سیب در استان نخواهیم داشت.
اخبار سبز کشاورزی : حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارومیه در خصوص وضعیت بازار سیب در استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات و معضلات عدیده‌ای که طی سالیان گذشته در بحث بازار سیب استان وجود داشت بحث‌ها و موضوعات مفصلی طی جلسات برگزار شده با معاون وزیر سازمان جهاد کشاورزی و در جلسات میز ملی صادارت سیب و رایزنی‌های مناسبی برای صادرات سیب انجام شده است.

استان آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب کشور

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب کشور به شمار می‌آیند و از محصولات مهم این استان انگور و سیب است طی امسال شاهد بازار فروش نسبتا خوب این محصولات و محصولات باغی دیگر در استان هستیم.
ذاکر تصریح کرد: طبق شواهد موجود، بازار فروش میوه استان آذربایجان‌غربی طی امسال وضعیت مناسبی داشته و مشکلی در خصوص فروش محصولات باغی در استان وجود ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های مطلوب و مناسب استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در بازار و صادرات سیب استان امسال به نظر می‌آید مشکلات این محصول مرتفع شده و معضلی در خصوص فروش و صادارات سیب در استان نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده برای صادرات سیب و حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در استان برای تسهیل در مسیر صادرات سیب به کشورهای همسایه به نظر می‌آید طی امسال سیبی در دست کشاورزان استان و سردخانه‌ها باقی نمانده و این محصول به راحتی به کشورهای اورآسیا صادر شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات حاصله از کشاورزان سیب فصلی و صنعتی در باغات استان با قیمت مناسب به فروش رسانده‌اند و این قیمت نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است.
سید ذاکر با اشاره به شکایت وی از تعاون روستایی در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ترک فعل عنوان کرد: با توجه به جوابیه سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص خرید تضمینی محصولات منتظر اقدام این سازمان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستیم و انتظار می‌رود این سازمان اهتمام جدی در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی داشته و ترک فعلی در این خصوص انجام ندهد.
وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید سیب و انگور به شمار می‌رود و بازار فروش محصولات کشاورزی استان باید تضمینی شود تا کشاورزان مشکلی در فروش محصولات کشاورزی ازجمله سیب نداشته باشند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای