آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23650

صادرات شیلات باید سهیل شود

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.

صادرات شیلات باید سهیل شود
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سازمان شیلات ایران ، سیدحسین حسینی در آئین برداشت ماهی باس دریایی از ۳ مزرعه پژوهشی آبادان، گفت: آبادان پتانسیل زیادی در زمینه شیلات دارد.
وی با تاکید بر این که موضوع امنیت پایدار و خوداتکایی در حوزه غذا یکی از موضوعات مهم کشور با توجه به جمعیت محسوب می‌شود، افزود: ایران در حالی که با کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کند، ولی فعالیت‌ها نشان از این دارد که آبزی‌پروری برای پیشرفت در حوزه غذایی یک موضوع مهم به شمار می‌رود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که خوزستان در حوزه تولید غذا می‌تواند سهم بسزایی داشته باشد و این امر فرصتی برای توسعه شیلات است، تاکید کرد: سواحل دریایی و رودخانه‌های مستعد از موجبات آینده روشن خوزستان در حوزه آبزی‌پروری است و طبق شاخص‌های جهانی شرایط لازم برای خوزستان وجود دارد.
وی با اشاره به این که ظرفیت‌های خوبی در حوزه تحقیق و پژوهش وجود دارد، افزود: دانش‌بنیان کردن صنعت در پروژه‌هایی همچون شیلات بی‌شک یک شرایط مناسب برای توسعه است.

آبزی‌پروری در کنار نخیلات ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران منطقه است

حسینی اظهار کرد: آبزی‌پروری در کنار نخیلات یک ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران منطقه است، بازار شیلات نیرو محرکه تولید است و نیاز داریم تا اطلاعات آبزی‌پروری این استان به سایر استان‌ها به اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: دیپلماسی فعال وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت صمت و وزارت خارجه سبب شده تا اتفاقات خوبی به ویژه در بازارهای چین و روسیه رخ دهد؛ البته بازار عراق برای ما مهم است و باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط صادرات شیلات به این کشورها تسهیل شود.
رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: تفکر جهادی در مقاطع مختلف کشور به کمک نظام جمهوری اسلامی ایران آمده و برای تحول در بخش غذا نیز باید همان تفکر وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک کشور در حال توسعه و تولیدمحور داشته باشیم، برای تحقق این مهم باید یک روستای تولیدمحور وجود داشته باشد که پتانسیل و ظرفیت‌های شیلاتی استان خوزستان در اقصی نقاط استان شناسایی و بکار گرفته شوند.
حسینی به چشم‌انداز برنامه تحولی و تولید دو برابری تولید پروتئین آبزیان در صنعت شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ذخایر تحت فشار صید باید به سمت حوزه آبزی‌پروری پیشروی کنیم.
معاون وزیر در سازمان شیلات در پایان وضعیت سرانه مصرف آبزیان در استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان بالاترین میانگین مصرف آبزیان را دارد که می‌تواند در کل کشور تجربه آبزی مصرفی را توسعه دهد.
این مراسم با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه آبادان، مدیرکل شیلات خوزستان، معان فرماندار رئیس اتاق بازرگانی آبادان و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای