آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23233

صادرات ماهی و میگو ایرانی به ۴۰ کشور دنیا

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته میزان یک هزار و ۶۲۹ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو ، میگو و ماهی

صادرات ماهی و میگو ایرانی به ۴۰ کشور دنیا
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته میزان یک هزار و ۶۲۹ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو ، میگو و خوراک ماهی از مرزهای استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از یکتا، وجود دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان، دسترسی صیادان به اقیانوس هند و بسیاری از مناطق برای ماهیگیری عاملی منطقی برای صادرات شیلات به کشور های همسایه است.
علاقه وافر مردم کشورهای اروپایی به مصرف آبزیان هر روز بیشتر می شود و در این بین کشورهایی مانند هند و چین با سرمایه گذاری عظیم عملاً بازارهای جهانی را قبضه کرده اند. ایران به بیش از ۴۰ کشور دنیا محصولات کشاورزی و شیلات صادر می کند.

500 هزار تن پرورش انواع آبزیان در دریا و 160 هزار تن میگو در کشور داشته باشیم

سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران، بیان کرد: شیلات ایران با در اختیار داشتن 12 هزار شناور در 270 نقطه تلاقی و 38 اسکله مردمی برخوردار از ناوگان بزرگی است که 702 هزار تن تولید صید از دریا دارد که با احتساب تولید محصولات شیلاتی پرورشی حجم تولید و صید به یک میلیون و 260 هزار تن در سال می‌رسد.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طبق برنامه باید 500 هزار تن پرورش انواع آبزیان در دریا و 160 هزار تن میگو در کشور داشته باشیم تا بتوانیم به خودکفایی و امنیت غذایی دست پیدا کنیم.
سید مجتبی خیام نکویی، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: امروز تولیدات شیلات ۱.۳ میلیون تن است که طبق برنامه وزیر تا پایان ۱۴۰۴ با رشد ۱۰۰ درصدی باید به ۲.۶ میلیون تن برسد.
قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگویی اعلام کرد: عمده صادرات انجام شده در سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۲۳۰ تن ماهی خوراکی قزل آلا و به میزان بیش از ۱۳۰۰ تن خوراک ماهی اختصاص یافته است.

تولید ماهیان خاویاری

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۵ تن شاه میگو، ۹ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی، ۳۵۰۰ کیلوگرم تخم ماهی خوراکی و بیش از ۳ تن میگوی منجمد از مرزهای استان به کشورهای همسایه صادر شده است.
جعفروند گفت: مقایسه میزان صادرات آبزیان از استان در سالهای گذشته، نشانگر روند افزایشی صادرات محصولات شیلاتی است فلذا پیش بینی می شود میزان صادرات سال جاری نیز به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای