آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29502

صادرات مرکبات رونق می‌گیرد

ذخیره‌سازی ۲۵۰هزار تن مرکبات مازندران در انبارها معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باغ‌ها سرمایه‌های ما هستند که باید حفظ شوند، گفت:

صادرات مرکبات رونق می‌گیرد

ذخیره‌سازی ۲۵۰هزار تن مرکبات مازندران در انبارها

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باغ‌ها سرمایه‌های ما هستند که باید حفظ شوند، گفت: به‌طور حتم سال‌های آینده بحث صادرات مرکبات رونق خواهد گرفت و شاهد رونق باغداری برای کشاورزان خواهیم بود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس ؛ پاییز که می‌شود تکاپوی باغداران مازندران برای برداشت مزد یک‌سال‌شان شروع می‌شود، امسال نیز همانند سال‌های گذشته باغداران باتوجه به پیش‌بینی افزایش تولید به پیشواز برداشت رفتند.
البته بحث مرکبات که به میان می‌آید هزاران اما و اگر و سؤالات مقابل کشاورزان است اینکه طی سال‌های گذشته چرا باید زمان برداشت محصول دل‌شان بلرزد که نکند محصول‌شان روی دست‌شان بماند و زمان عرضه محصول قیمت مرکبات به حدی پایین بیاید که حتی باغدار رغبتی برای برداشت نداشته باشد.
باوجود اینکه ابتدای فصل برداشت هم تمهیدات و اقدامات خوبی در بحث صادرات مرکبات صورت گرفت و هم برای ذخیره‌سازی و بازار شب عید بازهم باغداران سال پرالتهابی را پشت سر گذاشتند.
این روزها هم که خبر قطع درختان مرکبات در شهرستان بابل باتوجه به کاهش قیمت محصول پیچید و بر نگرانی‌ها دامن زده است.
موضوع مهم اینکه کشاورزان با برآوردی که از هزینه تولید تا برداشت مرکبات دارند واقعا نگران آینده هستند و امسال حتی برخی نتوانستند هزینه‌های تولید را از فروش محصول بدست بیاورد چه برسد به روزی و معاش…

۲۵۰هزار تن مرکبات در انبارها داریم

ملایی معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره با بیان اینکه امسال از ۱۱۵هزار هکتار از باغ‌های استان ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن مرکبات برداشت شد، اظهار کرد: براساس آخرین بررسی‌ها ۲۵۰هزار تن مرکبات در انبارها داریم.
وی با بیان اینکه باغ‌های ما سرمایه‌های ما هستند که باید حفظ شوند، اضافه کرد: مسلما سال‌های آینده بهتر می‌شود همانطور که تجربه این مهم را ثابت کرده است.
معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در دهه ۷۰ باتوجه به پایین بودن قیمت نارنگی برخی از باغداران در مرکز استان اقدام به قطع درختان نارنگی کردند درحالی‌که امسال و طی سال‌های اخیر وضعیت نارنگی خوب است.
ملایی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم سال‌های آینده بحث صادرات رونق خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: موضوع باغداری با زراعت متفاوت است، چندین سال باید سرمایه‌گذاری شود تا به ثمر بنشیند، درست است امسال افت قیمت داشتیم ولی این موضوع مقطعی بوده و دائمی نیست.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای