آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22235

صندوق بیمه عشایر هنوز جوان و تراز آن مثبت است

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر در استان مشمول عضویت در این صندوق هستند، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار

صندوق بیمه عشایر هنوز جوان و تراز آن مثبت است
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر در استان مشمول عضویت در این صندوق هستند، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که شامل ۳۰ درصد از مشمولان است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، مهدی ابارشی اظهار کرد: افرادی که تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی همچون تأمین اجتماعی نباشند و سنشان بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، می‌توانند تحت پوشش صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گیرند.
وی افزود: با درنظرگرفتن این دو شرط، ۳۲۰ هزار نفر مشمول عضویت در بیمه روستاییان و عشایر استان اصفهان هستند. تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و از خدمات آن استفاده کرده‌اند؛ از این رو می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از مشمولان بیمه روستاییان و عشایر در استان اصفهان تحت پوشش این بیمه هستند.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: تقریباً حدود ۱۰ هزار خانوار از این ۱۰۰ هزار نفر مشمول خدمات مستمری این صندوق همچون بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان شده‌اند.

برگزاری ۲۲۰ میز خدمت برای اطلاع‌رسانی عضویت در صندوق

ابارشی اضافه کرد: در مناطق روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر و برای اقشار خاص از جمله شاغلان صنایع‌دستی، مددجویان بهزیستی و قالیبافان در سراسر استان، برای فرهنگ‌سازی عضویت در این صندوق، میز خدمت برپا شده است؛ همچنین در نظر داریم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه، ۲۲۰ میز خدمت در راستای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و پاسخ‌گویی به مردم برای آشنایی با بیمه روستاییان و عشایر در استان اصفهان برگزار کنیم.
وی ادامه داد: همچنین ذیل قرارگاه محرومیت‌زدایی استانداری اصفهان، کارگروه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به عنوان یک کارگروه خاص و ویژه در کنار سایر کارگروه‌های فعال در این حوزه، تشکیل شده است.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، بیمه سلامت، جهاد کشاورزی و سازمان تبلیغات اسلامی در این کارگروه نماینده دارند تا در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای بیمه روستاییان و عشایر ایفای نقش کنند.
ابارشی اضافه کرد: در سال‌های ابتدای تشکیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر، سقف سنی برای ثبت‌نام در این صندوق وجود نداشت. در استان اصفهان افراد با سنین بالا به این صندوق ورود کردند و در سال ۹۶ سقف سنی ۵۰ سال تعیین شد که منجر به پذیرش نشدن افراد بالای این سن پس از آن شد.

صندوق بیمه عشایر هنوز جوان و تراز آن مثبت است

وی ادامه داد: با توجه به استقبال افراد با سنین بالا در سال‌های ابتدایی فعالیت صندوق، تعداد مستمری‌بگیران صندوق در حال افزایش است که با سررسید تعهدات موجب افزایش هزینه‌ها شده است. البته در مجموع این صندوق هنوز جوان است و در تلاش برای جذب بیمه‌شدگان با سنین پایین‌تر نیز هستیم و به این طریق مانع به هم خوردن تعادل منابع و مصارف خواهیم شد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: متوسط سن بیمه‌شدگان این صندوق طی چندسال اخیر از ۶۰ به ۳۷ سال کاهش یافته است و با ادامه این روند، منابع صندوق نسبت به مصارف آن افزایش می‌یابد.
ابارشی تصریح کرد: البته در حال حاضر، تراز صندوق قطعاً مثبت است و تقریباً متوسط نرخ پشتیبان کشوری ۱۰ به یک می‌باشد که در استان اصفهان نیز نرخ پشتیبان به همین ترتیب می‌باشد. بنابراین مشکلی در منابع و مصارف نداریم./ایمنا
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای