آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19875

طرح «جهش تولید آبزیان» را حمایت می‌کنیم

دکتر محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود دریا در شمال و جنوب کشور و همچنین دسترسی به اقیانوس‌ها، گفت: جهش تولید در آبزی پروری و شیلات

طرح «جهش تولید آبزیان» را حمایت می‌کنیم
دکتر محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود دریا در شمال و جنوب کشور و همچنین دسترسی به اقیانوس‌ها، گفت: جهش تولید در آبزی پروری و شیلات، یکی از پتاسیل‌های مهم کشور ما است که باید به آن توجه جدی شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی وی که در «همایش آغازین سال زراعی 1402- 1401 طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور» در وزارت جهاد کشاورزی صحبت می‌کرد، پیرو درخواست وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای طرحی مانند طرح «جهش تولید در دیمزارها» برای بخش شیلاتی، گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی چنین طرحی را پیشنهاد دهد، در حد توان از آن حمایت خواهیم کرد.

اهمیت جهش تولید در دیمزارها

مخبر در مورد طرح «جهش تولید در دیمزارها» که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در حال اجرا است، اظهار داشت: هنگامی که طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم، گمان نمی‌کردیم که ایشان به این میزان از این طرح حمایت و آن را تایید نماید.
وی با اشاره به اینکه کار کردن و تعامل با مردم یک هنر است و یکی از ویژگی‌های بزرگ امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری نیز همین است، گفت: از جمله مهم‌ترین دلایل توفیق طرح جهش تولید در دیمزارها نیز تعامل مناسبی بود که بین مردم و مسئولان صورت گرفت.

اهمیت ورود تکنولوژی به بخش کشاورزی

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ورود تکنولوژی به کشاورزی گفت: وسعت سه استان شمالی کشور به اندازه کشور هلند است و میزان بارندگی آن از میانگین بارندگی کشور هلند بیشتر است؛ اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به‌درستی استفاده کنیم، لذا باید تکنولوژی و دانش را در این عرصه به کار بگیریم و مردم را در کارها مشارکت دهیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در ابتدای فعالیت با شرایط بسیار سختی مواجه بود و از طرفی مشکلات بین‌المللی نیز وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خوب است و در بسیاری از موارد ذخایر ما بالای 60 درصد است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی، طرح «جهش تولید در دیمزارها» چند سالی است که در کشور اجرا و نتایج بسیار رضایت بخشی از آن حاصل شده است و با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی، به نظر می‌رسد که اجرای چنین طرحی در تولید آبزیان نیز از جمله ضروریات بخش کشاورزی باشد.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای