آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19727

طلب ۶۰ میلیارد تومانی باغداران مازندران از دولت

شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران: ۶۰ میلیارد تومان از طلب باغداران بابت فروش مرکبات تنظیم بازار شب عید به دولت همچنان پرداخت نشده است

طلب ۶۰ میلیارد تومانی باغداران مازندران از دولت

پول خرید پرتقال شب عید هنوز واریز نشده

شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران، با انتقاد از اینکه ۶۰ میلیارد تومان از طلب باغداران بابت فروش مرکبات تنظیم بازار شب عید به دولت همچنان پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باغداران را موظف به تامین پرتقال شب عید کرد، در حالی‌که باگذشت چندین ماه هنوز طلب کشاورزان پرداخت نشده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، محمدرضا شعبانی تصریح کرد: قرار بود مطالبات اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و تعاونی باغداران تا پایان فروردین ماه پرداخت شود؛ اما تاکنون بخش‌هایی از مطالبات باغداران و بخش خصوصی پرداخت نشده است و نبود مدیریت صحیح از سوی سازمان تعاون روستایی کشور و وزارت جهاد کشاورزی در بروز این مشکل موثر بوده است.

بدقولی وزارت جهاد کشاورزی

وی با انتقاد از بدقولی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی به جای پرداخت طلب باغداران از کاهش دو هزار تومانی مبلغ خرید هر کیلو از مرکبات به باغداران سخن می‌گوید، این در حالی که اگر قیمت مرکبات افزایش می بافت آیا ماب هالفاوت آن به باغداران پرداخت می شد.

پیگیری‌ها نتیجه نداده است

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: پرداخت نشدن مطالبات باغداران سبب شده تا تولیدکننده برای تامین هزینه‌های سال‌جاری دچار مشکل شود. در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیارد تومان طلب باغداران بابت فروش مرکبات به دولت برای تنظیم بازار شب عید باقی مانده و پیگیری‌ها در این زمینه نتیجه نداده است.

اعتماد کشاورزان به دولت و وزارتخانه به شدت کم شده است

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه همچنان سردرگم هستیم و نمی‌دانیم از چه راهی باید به مطالبات برسیم، افزود: دولت باید به تعهدات خود درباره کشاورزان و باغداران به درستی عمل کند و اکنون اعتماد کشاورزان به دولت و وزارتخانه به شدت کم شده است.
وی میزان مرکبات ذخیره شده برای تنظیم بازار را ۲۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: باغداران به تعهدات خود برای تنظیم بازار شب عید عمل کردند؛ ولی افرادی در سازمان تعاون روستایی به تنظیم بازار ورود کرده بودند که هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشتند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای