آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26221

طنز تلخ واردات مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در واکنش به خبر واردات مرغ از روسیه گفت: در حالی که می‌توانیم در سال بین 800 هزار تا یک میلیون تن مرغ صادر کنیم

طنز تلخ واردات مرغ
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در واکنش به خبر واردات مرغ از روسیه گفت: در حالی که می‌توانیم در سال بین 800 هزار تا یک میلیون تن مرغ صادر کنیم، ورود شرکت‌های خارجی واردات مرغ یک طنز تلخ است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از تجارت نیوز ؛ اخیراً برخی رسانه‌ها از ورود پنج شرکت روسی برای واردات مرغ به ایران خبر دادند. این در حالی است که چندی پیش، مجوز صادرات مرغ در راستای تولید مازاد این محصول صادر شد.
طی چند روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی از امکان صادرات مرغ با عوارض صفر خبر داد. این وزارت‌خانه، دلیل این تصمیم را شرایط مناسب تولید گوشت در کشور اعلام کرد. با این حال خبرها حاکی از واردات مرغ در آینده نزدیک توسط برخی از شرکت‎‌های خارجی است.
در حالی صادرات مرغ آزاد شد که بنابر گفته مسئولان صنفی، تقاضای مردم برای خرید این محصول کاهش یافته و همین موضوع منجر به کاهش قیمت‌ها به کمتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان شد.
گرچه صادرات مرغ آزاد شد، اما اخبار از ورود مرغ‌های روسی به ایران حکایت دارند. تسنیم در این‌ باره نوشت: شرکت‌های تولید مرغ روسیه مجوز وزارت دامپزشکی ایران را برای صادرات گوشت مرغ دریافت کرده‌اند.
آن‌طور که در این خبر منتشر شده، پنج شرکت تولیدکننده گوشت و مرغ مجوز دسترسی به بازار ایران برای عرضه گوشت مرغ را پیدا کرده‌اند.

طنز تلخ واردات مرغ

حبیب‌الله اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی، درباره موضع این اتحادیه در قبال ورود پنج شرکت روسی به بازار ایران عنوان کرد: اتحادیه صددرصد مخالف این موضوع است. البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره این موضوع منتشر نشده است. باید بررسی شود که مرجع صدور این مجوز کدام نهاد بوده است؟
او گفت: در حالی که می‌توانیم در سال بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن مرغ صادر کنیم، ورود شرکت‌های خارجی واردات مرغ یک طنز تلخ است.
وی با تأکید بر اینکه تصمیم واردات مرغ به هر دلیلی، یک اقدام ضدتولید است، بیان کرد: در خبرها نقل شده که سازمان دامپزشکی مجوز بهداشت صادر کرده؛ زمانی که مجوز بهداشت صادر می‌شود بدان معناست که درخواستی ثبت‌‌شده است.
این فعال صنفی با بیان اینکه بعید است ثبت سفارش واردات مرغ از روسیه انجام بگیرد، یادآور شد: از بهمن‌سال گذشته، امکان ثبت سفارش مرغ منجمد خارجی وجود نداشت؛ از همین رو این موضوع می‌تواند فقط در حد یک خبر باشد.
بنابر این گزارش، در حالی زمزمه ورود شرکت‌های روسی به بازار گوشت و مرغ ایران به گوش می‌رسد که تولیدکنندگان نسبت به توزیع مرغ منجمد در بازار نیز انتقاد دارند و می‌گویند این اقدام دولت باعث می‌شود تا تقاضا برای مرغ گرم کاهش پیدا کند.
از سوی دیگر، توزیع مرغ منجمد در بازار به یکی از ابزارهای دولت تبدیل شده تا در صورت بالارفتن قیمت مرغ، بتواند با توزیع مرغ منجمد بازار را به تعادل برساند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای