آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30866

ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و ایران

همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و جمهوری اسلامی ایران، 22 اسفندماه 1401 با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور در تهران

همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و جمهوری اسلامی ایران، 22 اسفندماه 1401 با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور در تهران برگزار شد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | در این سلسله نشست‌ها، مقامات عالی‌رتبه دو کشور از جمله رئیس‌جمهور و نخست وزیر جمهوری باشقیرستان و هیاتی از وزیران و حدود 30 شرکت تجاری و همچنین مقامات عالی‌رتبه ایرانی از جمله وزیر صمت، رئیس اتاق بازرگانی تهران، اتاق مشترک ایران و روسیه و برخی استانداران و دیگر مقامات حکومتی حضور داشتند.
رادی خابیروف، رئیس جمهور باشقیرستان نیز در این گردهمایی به برخی از ظرفیت‌های دو کشور برای همکاری اشاره و اظهار امیدواری کرد شاهد ارتباطات خوبی بین جمهوری باشقیرستان و ایران باشیم و این دیدارها چنین همکاری‌هایی را برای ما به ارمغان خواهدآورد که حضور ما در اینجا نشان دهنده عزمی است که در این زمینه داریم.

ایجاد خط مستقیم هوایی

وی همچنین به برخی پتانسیل‌های جمهوری باشقیرستان اشاره و از تمایل کشورش برای ارتباطات گسترده با ایران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد ایجاد خط هوایی مستقیم بین ایران و «اوفا» برقرار خواهد شد.

راه اندازی اتاق تعاملات تجاری

رئیس جمهور ایالت باشقیرستان روسیه همچنین از ایجاد اتاق تعاملات تجاری بین ایران و باشقیرستان برای تهسهیل روابط دو کشور خبر داد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • خیامی پاسخ به نظر

    در یک دوران طلایی با آلمان، فرانسه و کشورهای پیشرفته دنیا، ارتباط تجاری و توسعه اقتصادی را دنبال می‌کردیم و در این دوران … با باشقیرستان !! (حتی اسمش هم عجیب و غریب است).

چندرسانه‌ای