آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32757

ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات کشور

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده

ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات کشور
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار نیز در بخش شیلات کشور وجود دارد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران ، همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان خوزستان، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه علی سلاجقه نماینده رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵ هکتاری میگوی شهدای هندیجان بر گسترش آبزی‌پروری در کشور تاکید و بیان کرد: با وجود آن که امکان بهره‌برداری بیشتر از دریا وجود دارد، باید به سمت آبزی‌پروری رفته و در حوزه صید هم باید به سمت پایداری و ذخایر کمتر برداشت شده حرکت کنیم و آبزی‌پروری را گسترش دهیم.
وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در فاز اول ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت میگو در کشور شناسایی شده است.
رییس سازمان شیلات ایران به پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و تولید میگو در اراضی ساحلی و کرانه اشاره و تصریح کرد: ایجاد درآمد در اراضی لم یزرع فقط توسط بخش شیلات امکان‌پذیر است.
حسینی درباره این پروژه گفت: برای ایجاد پروژه ۳۹۵ هکتاری هندیجان ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو به صورت عادی وجود داشته و حدود ۵ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.
وی با اعلام آن که در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار داشته است تصریح کرد: ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار در صنعت شیلات کشور وجود دارد .
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای