آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27778

ظرفیت‌ ایران برای حضور در بازار جهانی 

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ – دی ۱۴۰۱

ظرفیت‌ ایران برای حضور در بازار جهانی 
با توجه به برپایی نهمین دوره نمایشگاه جامع بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی(اگروپارس) به همت انجمن‌های صنایع تولیدکنندگان سموم و کودهای شیمیایی و با توجه به حضور چشمگیر تولیدکنندگان و فعالان این صنعت، در خصوص ظرفیت‌های تولید کود و سم، استفاده از ظرفیت‌های خاص، موانع، چالش‌ها و مشکلات و… با طرح چند سوال دیدگاه برخی از مدیران عامل و فعالان این حوزه را جویا شده‌ایم که به منظور رعایت اختصار برای مشاهده سوالات ( اینجا ) را کلیک کنید.

مهندس مهدی رحیمی، مدیرعامل شرکت جنگل مارکت

درمورد کیفیت نهاده‌های داخلی می‌توان گفت برندهای زیادی از محصولات داخلی با کیفیت بسیار بالایی وجود دارد که قادر به رقابت با محصولات خارجی نیز هستند.
  • در صورت آموزش و فرهنگ‌سازی کشاورزان، استفاده از نهاده‌های بیولوژیک و زیستی می‌تواند کمک زیادی در تولید محصول سالم باشد.
  • دخالت و حتی رقابت‌های دولت از مهم‌ترین مشکلات این صنعت است، دولت فقط باید نقش نظارتی و کنترل کیفیت داشته باشد.
  • افزایش هزینه‌های نهایی کشاورز، از مهم‌ترین پیامدهای دریافت ارزش‌افزوده در گمرک است.
  • ظرفیت تولید سم و کود بسیار زیادی در کشور وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز داخل، می‌توان به صادرات نیز پرداخت.
مخصوصا شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان کودهای زیستی و بیولوژیک که نیاز به حمایت جدی دارند
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده از طرف دولت به‌دليل عدم توانایی در تشخیص محصولات قابل صادرات، باعث بروز مشكلات فراوان در عرصه صادرات گردیده است.
۸- در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حضور در بازارهای جهانی وجود دارد زیرا هزینه تمام شده پایین‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی و اروپایی و همچنین کیفیت بسیار خوب محصولات دانش‌بنیان ایرانی، زمینه حضور و رقابت در بازار جهانی را فراهم می‌کند. بطور مثال «شرکت جنگل» دارای محصولات باکیفیت و قابل رقابت در بازارهای کشورهای همسایه میباشد که می‌تواند سهم بسیار خوبی در فروش محصولات ایرانی بدست بیاورد.

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ - دی ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای