آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33883

عرضه تخم مرغ ۱۵ درصد کمتر از قیمت مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری و میادین میوه و تره بار ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب اعلامی است. اخبار سبز

عرضه تخم مرغ ۱۵ درصد کمتر از قیمت مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری و میادین میوه و تره بار ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب اعلامی است.

اخبار سبز کشاورزی ؛ حمیدرضا کاشانی گفت: گرچه روز گذشته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات تخم مرغ را برداشت، اما صادرات تخم مرغ مشروط به پرداخت مابه التفاوت شده است.

به گفته او، اکنون صادرکنندگان برای صادرات باید تعهد بدهند که مابه التفاوت را پرداخت می کنند، درحالیکه میزان مابه التفاوت در روزهای آتی مشخص می شود که این امر بیانگر ممنوعیت صادرات است چراکه صادرکننده نمی داند که قیمت تمام شده صادرات برایش چقدر تمام می شود.

کاشانی نرخ کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که استمرار این روند حذف گله های جوان را بدنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر بررسی های صورت گرفته، قیمت کنونی تخم مرغ برای مصرف کننده در میادین و فروشگاه های زنجیره ای هم ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و حدود هر کیلو ۵۰ هزار تومان است.

او قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه بانرخ های بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است که دستگاه های مسئول باید با گرانفروشان برخورد کنند.

کاشانی گفت: روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید صادر شود چراکه استمرار وضعیت فعلی صادرات، ضربه مهلکی به تولید تخم مرغ در بلندمدت وارد می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای