آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27237

عرضه ذخایر استراتژیک گوشت برای تنظیم بازار

هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟ رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران اعلام کرد: دولت قصد دارد کمی از ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار گوشت کند تا

عرضه ذخایر استراتژیک گوشت برای تنظیم بازار

هر کیلو گوشت گوسفندی چند؟

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران اعلام کرد: دولت قصد دارد کمی از ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار گوشت کند تا از التهاب بازار گوشت بکاهد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از همشهری آنلاین؛ علی ‌اصغر ملکی، ‌رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: در دو هفته اخیر بازار گوشت گران شده است و افزایش قیمت داشته ایم که علت آن گرانی دام زنده است. دام هم گران است هم کم.
بیشتر بخوانید: وضع بازار گوشت چگونه است؟

دام هر مقدار گران شود روی بازار گوشت هم تاثیر می‌گذارد

وی ادامه داد: دامداری که با نهاده های دامی گران دام خود را پرورش داده است برای تحویل دام خود به کشتارگاه پولش را به نرخ روز می خواهد. طبیعی که دام خود را ارزان نفروشد بنابراین دام هر مقدار گران شود روی بازار گوشت هم تاثیر می‌گذارد و با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.
ملکی به قیمت دام زنده در شهرستان ها و تهران اشاره کرد و افزود: قیمت دام زنده در شهرستان ها به ازای هر کیلوگرم ۱۱۲ تا ۱۱۳ هزار تومان است و این قیمت در تهران به ازای هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان است.

تزریق گوشت به بازار از سوی دولت

‌رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی تهران در خصوص تزریق گوشت به بازار از سوی دولت و متعادل کردن قیمت ها گفت: ما به شرکت پشتیبانی امور دام کشور پیشنهاد داده ایم که از ذخایر استراتژیک استفاده کنند تا التهاب بازار کاهش یابد و شاهد کاهش قیمت ها باشیم. البته امروز نیز قرار است یک جلسه ای در این باره تشکیل دهیم و دولت موافقت نهایی خود را اعلام کند. دولت قصد دارد کمی از گوشت های منجمد ذخیره شده خود را در میادین میوه و تره بار توزیع کند تا مردم بتواند دسترسی آسانی به گوشت ارزان تر داشته باشند و خریدهای خود را انجام دهند.
طبق گفته ملکی خرده فروشان گوشت گرم گوسفندی را با قیمت ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان از میدان بهمن و مراکز پخش گوشت تهیه می کنند و با ۱۰ درصد سود در مغازه ها و فروشگاه های خود می فروشند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای