آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19860

عشق به زنبورعسل، عشق به تولید

صنعت زنبورداری علاوه‌بر تخصص و تجربه به عشق و علاقه وافری نیازمند است تا بتوان در سرما و گرما تمامی ناملایمات را بدون هیچ شک و تردیدی پذیرفت

عشق به زنبورعسل، عشق به تولید
صنعت زنبورداری علاوه‌بر تخصص و تجربه به عشق و علاقه وافری نیازمند است تا بتوان در سرما و گرما تمامی ناملایمات را بدون هیچ شک و تردیدی پذیرفت و در این شغل و صنعت به فعالیت پرداخت.
اخبار سبز کشاورزی : خوشبختانه در کشور ما بسیاری از زنبورداران زحمتکش و کوشا چنین خصوصیاتی دارند. آنان فارغ از هر مشکل و ناملایماتی به چرخه تولید کشور کمک کرده و بعضاً کمترین بهره را نیز دریافت می‌کنند.
در این میان یک زوج خراسانی به نام‌های فاطمه اسماعیلی و علی حمیدی، نمونه‌ای بارز از عشق به موجودی به نام زنبورعسل هستند.

این دو در کنار هم توانسته‌اند علاوه‌بر پشت‌سر گذاشتن بسیاری از مشکلات و مسائل یک هدف مشترک را که همان تولید عسل و فرآورده‌های متنوع آن است، (ژل، گرده‌گل و بره‌موم) دنبال کرده و امروز به‌عنوان یک زوج عاشق زنبور خود را معرفی کنند.
زوجی که به‌خصوص در فضای مجازی فعال است و علاوه‌بر تولید، به آگاهی‌رسانی درمورد عسل، فرآورده‌های آن و جنبه دارویی عسل می‌پردازند که خود جای تقدیر و تشکر را دارد.
این زوج جوان به سهم خود در چرخه تولید عسل و فرآورده‌های آن جایگاه خوبی را پیدا کرده‌اند و جا دارد که متولیان صنعت زنبورداری از آنان حمایت کنند و به‌عنوان زوج برتر در زنبورداری معرفی شوند.
اخبار سبز کشاورزی بر خود واجب می‌داند که از این طریق و با انعکاس فعالیت این عزیزان بتواند به‌گونه‌ای زحمات این زوج عاشق زنبور را به اطلاع مخاطبان برساند، باشد که همواره در این راه سخت و طاقت‌فرسای تولید موفق باشند. در ادامه به خواص برخی از انواع عسل و ژل رویال که حاصل دسترنج آنان است، می‌پردازیم:

ژل رویال

ژل رویال یک ترشح پروتئینی است که از غدد هیپوفارنکس و فک پایینی زنبورعسل کارگر خارج می‌شود. تنها غذایی است که در طول عمر ملکه به او داده می‌شود و همچنین همه لاروهای کوچک در سه روز اول پس از اینکه از تخم خارج شدند با ژل رویال تغذیه می‌شوند. مهم‌ترین خاصیت‌های درمانی ژل رویال عبارتند از:
1-توانایی بالا بردن تقویت عمومی بدن؛
2-درمان کم‌خونی؛
3-ضد پوکی استخوان؛
4-به تعادل رساندن سیستم ایمنی بدن؛
5-بالابردن حافظه؛
6-ضد سرطان؛
7-درمان ناباروری در خانم‌ها و آقایون؛
8-محرک رشد قدی کودکان؛
9-اثر آنتی‌اکسیدانی بالا؛
10-افزایش قوای جنسی؛
11-تنظیم فشار خون؛
12-افزایش توان جسمی در ام‌اس.

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از انواع عسل‌های تک گل است که از گل نعناع آویشن تهیه می‌شود. عسل آویشن مانند گیاه مولدش دارای رایحه است و بوی خاص و طعمی بی‌نظیر دارد. خواص عسل آویشن عبارتند از:
1-درمان سینوزیت؛
2-بهبود دستگاه گوارش؛
3-آنتی‌اکسیدان قدرتمند؛
4-مسكن دردهای قائدگی؛
5-درمانگر سرفه و گلودرد؛
6-دشمن اعصاب خرابی و افسردگی.

عسل گون

عسل گون یکی از محصولات فوق‌العاده زنبورعسل است که برای بسیاری از بیماری‌ها ازجمله مشکلات گوارشی عالی عمل می‌کند. این عسل به دلیل ساکاروز پایین برای افرادی که دچار قند خون بالا هستند بسیار توصیه می‌شود. مهم ترین خواص عسل گون عبارتند از:
1-بهبود سینوزیت و سرماخوردگی؛
2-درمان کم‌خونی؛
3-درمان مشکلات گوارشی؛
4-التيام زخم‌های حلق و ريه؛
5-ضدتشنج و سرع؛
6-سلامت قلب؛
7-کمک به هضم غذا؛
8-ضدپیری و نشاط‌آور؛
9-کاهش فشارخون؛
10-دفع بلغم و سردی؛
11-درمان دیابت؛
12-تقویت حافظه؛
13-افزایش گردش خون؛
14-تقویت استخوان‌ها و مفاصل؛
15-مناسب برای گرفتگی صدا؛
16-بهبود بی‌خوابی.

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/ms.fatemeh.74/?hl=en

امیرهوشنگ سمنانی ـ کارشناس بازرگانی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای