آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34529

فعالیت تنها ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت غذایی

رئیس صندوق نوآوری گفت: تنها ۵ درصد (۴۰۰ شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب

فعالیت تنها ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت غذایی

رئیس صندوق نوآوری گفت: تنها ۵ درصد (۴۰۰ شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می شود و فاصله زیاد است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، محمد صادق خیاطیان در رویداد تبادل فناوری در صنعت غذایی که امروز در محل این صندوق برگزار شد، گفت: امر دانش بنیان چه در سطح مسولان کشور، چه در سطح جامعه نخبگان، صنعتگران و کارآفرینان دیگر یک امر تزیینی و لوکس تلقی نمی شود. دانش بنیانی در توسعه صنعتی و اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد و این باور تا حدود زیادی شکل گرفته که در واقع با کوشش فعالان این حوزه میسر شده است.

بیشتر بخوانید: جراحی اقتصادی دولت صنایع غذایی را به کُما برد

وی ادامه داد: شاهد پیشرفت دانش بنیانی در صنایع مختلف کشور اعم از صنعت دارو فناوری اطلاعات و نفت و گاز هستیم و در بخش امنیت غذایی و کشاورزی نیز اتفاقات خوبی رخ داده و شاهد رشد و ارتقا آن هستیم.

فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه امنیت غذایی کم و محدود است

وی فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه امنیت غذایی را کم و محدود توصیف کرد و گفت: براساس آمارها، تنها ۵ درصد(۴۰۰ شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کنند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می شود و فاصله زیاد است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: از طرفی دیگر موضوع امنیت غذایی موضوع راهبردی نه تنها برای کشور ما بلکه برای کشورهای دنیا مطرح است و طبق گزارش های آینده پژوهی، امنیت غذایی یکی از چالش های بزرگ دنیا در سال های آینده پیش بینی می شود.

ظرفیت کشور در حوزه امنیت غذایی فوق العاده است

وی با بیان اینکه ظرفیت کشور در حوزه امنیت غذایی فوق العاده است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت شامل نیروی انسانی توانمند به خصوص در حوزه فعالیت های فناورانه و همچنین زیرساخت های طبیعی در حوزه کشاورزی مربوط می شود. از طرفی شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب، زمینه را برای توسعه فعالیت نوآورانه در زمینه امنیت غذایی فراهم می کند.

خیاطیان افزود: در حال حاضر به واسطه حضور شرکت های توانمند و بزرگ خصوصی در حوزه صنعت غذایی، زمینه ای مناسب برای رقابت پذیری در صنعت غذایی هستیم که می تواند نسبت به سایز حوزه ها الگو باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه بازار بزرگ مصرف داخلی و صادراتی فضا را برای توسعه فعالیت های صنعت غذایی ما فراهم می کند، گفت: این رویداد تلاش دارد یک به هم رسانی و فرهنگسازی برای ارتباط صنایع بزرگ با شرکت ها دانش بنیان ایجاد کند و هرچقدر این ارتباط بیشتر شود، شاهد افزایش بهره وری و ارزش افزوده جدی در صنعت غدایی خواهیم بود و بومی سازی بسیاری از فناوری ها و توسعه صادرات اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای توسعه ظرفیت ها در حوزه صنایع غذایی گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری، طی سال های اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان از دانش بنیان های صنعت غذایی حمایت کرده که عدد کمی است اما انشالله برنامه ریزی جدی تری برای افزایش ارائه خدمات خواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای