آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25130

فعالیت ۱۲ هزار صیاد بدون مجوز

ساداتی نژاد گفت: برخی اوقات موفق در محدودیت صید نبودیم که همین امر منتج به فعالیت ۱۲ هزار صیاد بدون مجوز شده است. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه

فعالیت ۱۲ هزار صیاد بدون مجوز
ساداتی نژاد گفت: برخی اوقات موفق در محدودیت صید نبودیم که همین امر منتج به فعالیت ۱۲ هزار صیاد بدون مجوز شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحيه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته گفت: با وجود اینکه آبزیان مواد مغذی ارزشمندی دارد، اما در سفره مردم نتوانسته است خودش رو به خوبی نشان دهد که این امر بدان معناست که در معرفی و حتی تولید این محصولات مشکل داریم.
به گفته او، با وجود اینکه در تولید شترمرغ جز تولید کنندگان بزرگ این محصول در دنیا هستیم، اما جای مشخصی در سبد خانوار ندارد.
ساداتی نژاد بیان اینکه ظرفیت زیادی برای تولید آبزیان به ويژه در مناطق ساحلی داریم، گفت: برای تقویت ذخایر در سواحل کشور باید اقدامات بیشتری شود.

صنایع فرآوری آبزیان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد

وزیرجهادکشاورزی می‌گوید: صنایع فرآوری آبزیان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد، اما در مجموع در بخش کشاورزی شاهد خروج سرمایه گذاران هستیم که براین اساس از سایر بخش ها باید به این بخش سرمایه گذار وارد شود.
به گفته او، ۹۸ درصد کشاورزی ایران مربوط به بخش خصوصی است، در بخش شیلات این‌طور نیست. لذا باید واگذاری ها بیشتر شود تا تولید و ثروت بیشتری برای کشور ایجاد شود.
ساداتی نژاد با بیان اینکه نیازمند افزایش ورود بیشتر دانش بنیان ها به بخش شیلات هستیم، گفت: شیلات در مقایسه با سایر بخش های کشاورزی عقب تر است. براین اساس در بخش خوراک ماهی نیاز به ورود بیشتر دانش بنیان ها و ارز حاصل از صادرات خوراک داریم.
به گفته او، گرچه بدنبال محدودیت صید می رویم، اما در برخی اوقات موفق نشدیم که نتیجه خروجی این موضوع منجر به ۱۲ هزار صیاد بدون مجوز می شود؛ بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری و تقویت سواحل رویم. لذا در برنامه هفتم ماموریت دادیم که مجلس در زمینه تقویت ذخایر در حوزه سواحل اقداماتی کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای