آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33036

فعالیت 350 واحد صنایع پسین گل محمدی در کشور

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: در حوزه گیاهان دارویی و صنایع پسین گل محمدی حدود ۳۵۰ واحد فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن داریم که از تمام ظرفیت

فعالیت 350 واحد صنایع پسین گل محمدی در کشور
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: در حوزه گیاهان دارویی و صنایع پسین گل محمدی حدود ۳۵۰ واحد فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن داریم که از تمام ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در همایش هم‌اندیشی تحول در زنجیره ارزش گل محمدی که امروز در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: گل محمدی در جامعه و فرهنگ ایرانی و اسلامی و در ضمیر خودآگاه ما قداست خاصی دارد.
وی افزود: گل محمدی در طب اسلامی خاصیت آرامبخشی و ضدعفونی کنندگی دارد و در درمان بسیاری از دردها موثر است.

یک هکتار گل محمدی ۲ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد

ذوالفقاری با بیان این که میانگین بارش در ایران کمتر از ۲۵۰ میلیمتر است، گفت: یک هکتار یونجه ۱۴ تا ۲۰ هزار متر مکعب آب، یک هکتار انگور ۸ هزار متر مکعب آب و یک هکتار گندم ۵ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد اما یک هکتار گل محمدی ۲ هزار متر مکعب آب در سال نیاز دارد.
وی افزود: ما علاقمند به تولید ارگانیک گل محمدی نیستیم بلکه به دنبال تولید سالم همراه با عملیات داشت مناسب و تغذیه مناسب هستیم.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی عنوان کرد: کاشت گل محمدی ابزار مکانیزه خود را دارد اما عمده مزارع ما خرد هستند.
وی افزود: باید بر روی برداشت مکانیزه گل محمدی کار بیشتری انجام شود که در حال توسعه یکی از دستگاه‌های معرفی شده توسط بخش دانش‌بنیان هستیم.

۸۰ درصد تولید گل محمدی در ۷ استان کشور انجام می‌شود

ذوالفقاری با بیان این که ۸۰ درصد تولید گل محمدی در ۷ استان کشور انجام می‌شود، ادامه داد: عمده تولید گل محمدی در سه استان فارس، کرمان و اصفهان است.
وی با اشاره به این که در زمینه صنایع اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه گیاهان دارویی و صنایع پسین گل محمدی حدود ۳۵۰ واحد فعال با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن داریم که از تمام ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خاطرنشان کرد: ۴۱ واحد نیمه‌تمام در کشور داریم که برای راه‌اندازی آن به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم.
وی در پایان با بیان اینکه در کشت گل محمدی جای کار بسیاری داریم، ابراز امیدواری کرد: با توسعه کاشت گل محمدی بتوانیم کشورهایی مانند بلغارستان را پشت سر بگذاریم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای