آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26503

قیمت انواع روغن در بازار

قیمت انواع روغن در بازار/ دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: به نظر می‌رسد که کاهش قیمت روغن دیگر تکرار نشود

قیمت انواع روغن در بازار

حاشیه سود تولیدکنندگان به صفر رسیده است

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: به نظر می‌رسد که کاهش قیمت روغن دیگر تکرار نشود چراکه نرخ دلار و قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی ثابت نمانده است از این‌رو کارخانه‌های تولیدی این توان را ندارند که بخواهند کاهش قیمت دوباره اعمال کنند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا ؛ امیر هوشنگ بیرشک با اشاره به نوسان‌های محدود در نرخ ارز نیمایی، گفت: روغن با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و از آنجایی‌که این ارز در هفته‌های اخیر 2 تا 3هزار تومان تغییر نرخ را تجربه کرد این تغییر چندان در نرخ روغن تاثیر نمی‌گذارد.
وی با بیان اینکه حاشیه سود به صفر رسیده است، خاطر نشان کرد: قیمت‌ روغن تثبیتی است و ما افزایش قیمتی برای روغن اعمال نخواهیم کرد این در حالیست که ادامه کار با این شرایط سخت شده است.
بیشتر بخوانید: تولید و توزیع روغن در کشور مطلوب است
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در پاسخ به پرسش که در ماه‌های گذشته تولیدکنندگان 10 درصد قیمت روغن مصرفی را کاهش دادند به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که باز هم شاهد کاهش قیمت روغن باشیم؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این اتفاق دیگر تکرار نشود چراکه نرخ دلار در بازار ایران و قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی ثابت نمانده است از این‌رو کارخانه‌های تولیدی این توان را ندارند که کاهش قیمت جدیدی را اعمال کنند. به گفته بیرشک؛ بازار روغن تا پایان سال تامین است.

نرخ انواع روغن مصرفی در بازار

همچنین در این رابطه داود فکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به آخرین نرخ‌ روغن مایع در بازار، گفت: سرخ کردنی 810 گرمی 62 هزار و 500 تومان، پخت و پز 810 گرمی 59 هزار و 400 تومان، پخت و پز 1 کیلو و 300 گرم 96 هزار و 300 تومان، پخت و پز 1 کیلو 620 گرم 115 هزار و 100 تومان بفروش می‌رسد.
وی ادامه داد: قیمت روغن 5 کیلویی جامد 365 هزار و 400 تومان است. تقاضا برای مصرف روغن جامد در خانواده‌های پایین‌شهر به مراتب بیشتر است و خانواده‌های که فرهنگ مصرف روغن مایع را دارند حتی با افزایش قیمت این کالا نمی‌تواند آن را جایگزین روغن جامد کنند.
فکوری با بیان اینکه تقاضا برای مصرف روغن تغییر نکرده است، گفت: روغن جزو کالاهای اساسی سبد خانوارهاست از این‌رو مصرف آن را حذف نمی‌کنند.

کاهش 10 درصدی نرخ روغن از سوی تولیدکنندگان

این فعال صنفی با اشاره به کاهش 10 درصدی نرخ روغن از سوی تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: بازار بعد از این کاهش نرخ به مانند گذشته شد و این امیدواری وجود دارد که بازار آرام آرام به روال سابق خود باز گردد.
رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران اضافه کرد: فاصله 3 تا 4 هزار تومانی نرخ یک برند باعث می‌شود که تقاضا برای خرید آن افزایش پیدا کند؛ و اگر تولیدکنندگان 5 درصد قیمت‌ها را کاهش بدهند می‌توان امیدوار به افزایش مصرف بود.
فکوری در پاسخ به این پرسش که آیا بازار تامین است؟ گفت: در بحث تامین روغن جامد و مایع در بازار هیچ کمبودی وجود ندارد و کالا به وفور در بازار موجود است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای